Mox Startet 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2012 Jeg har hatt et tilløp til brann ombord, men fikk heldigvis avverget det. En kokeplate hadde blitt slått på og denne var dekt til av en plate av tre. Da det ble oppdaget veltet det masse hvit røyk at av båten. Fikk opp kalesjen slik at man etter en stund kunne se inn og fikk slått av kokeplaten og tatt ned resten av kalesjen for å lufte ut. Det er ingen sotpartikler i båten, men røyklukten som nå sitter igjen ser jeg for meg kan være svært vanskelig å få bort. Noen som har tips på hva som kan fjerne røyklukt eller må man butte alt av puter, kalesje og annet av tøy/stoff? Sitér dette innlegget Link to post
Strekkfisken Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Firmaer som driver med skadesanering bruker blant annet ozonbehandling for å få bort røyklukt etter branntilløp. Ozonaggregater er å få kjøpt (http://www.swema-trading.se/produktkategori.php/17/ozonaggregat/41/blueline) til en ikke alt for dyr penge, kunne kanskje vært noe å vurdere. Blir vel billigere enn å skifte alt av tekstiler i båten, verdt å prøve... Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Ta kontakt med ISS Skade, Polygon eller lignende. Om man snakker pent med de kan man sikkert få leid et ozonagregat for en hyggelig penge. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 (redigert) En ozonegenertor er å anbefale. Kjøpte selv en til grei penge fra statene... Fjerner lukt kjapt og greit... Min kom på rundt 2000 kr For en på 7500mg/t som er vel anvendte penger for meg iallefall da den fjernet lukt fra bil som hadde fått garasjelukt,fjernet greit kjellerlukt i kjeller og på ting derifra som sto lagret ... Osv... Redigert 8.Mai.2012 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mox Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Fikk dekket utgiftene på forsikringen og hyret Polygon til jobben. Takker for gode svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.