m/s draugen Startet 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2012 Skal bytte olje på drevet og kan ikke se at det er en slik på denne skruen. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Nei. Men det skal være o-ring Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
m/s draugen Svart 7.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Ok,tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 14.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Men lurer på en ting.En o-pakning,der er jo av gummi.Vil det ikke være risikabelt hvis denne blir skrudd skjevt fast? Er det ikke bedre med en kobber el.messingskive? Bare lurer. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Jeg tror nok det skal være noe annet enn en o-ring der. Jeg ville i alle fall aldri funnet på å plassere noe slikt der. Den vil bli klemt fullstendig istykker når du strammer skruen. Jeg har ikke hatt noe som helst der de 21 årene jeg har hatt båten, men jeg bruker Loctite 242 (eller 243? - jeg begynner å bli litt glemsk) på gjengene. Jeg synes det er greit å vite at skruen ikke løsner. Det vil også ha en forseglingseffekt. Dessuten er det stål mot aluminium, så det alene vil sørge for brukbar tetning. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Det skal være O-ring og utformingen av anleggsflaten er slik at den ikke blir klemt i stykker. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
haugi Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Har også o-ringer på mitt DP-G drev, og disse er like fine når jeg skifter olje etter ett år:) Ikke samme drev drev da, men prinsippet er jo det samme. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 O-ringen sitter helt fast på skruen innenfor gjengene og blir ikke ødelagt ved montering. Koster foresten 7 kroner på volvo orginalverksted. Skiftet rett etter påsken på en nykjøpt båt i foreningen. Der manglet O-ringen og oljen i drevet var fult innblandet litt vann. Det var kun ved tappeskruen det hadde vært lekasje. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.