Janee Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 "Fri familie" og bluetooth på begge telefoner (som kan ligge i samme kurva ombord) Vi bruker Fri familie og standard trådbasert hands-free (de få gangene det trengs). Dette funker som bare juling Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Will do Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Prisen er ikke akkurat lav, men du slipper ihvertfall helhjelmen.... http://www.jula.no/horselvern-bluetooth-workstyle-906166 Greit for matrosen, så kan skipper ha ett enkelt headset til telefonen inne. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Svar: We do in fact ship to Europe. The product you would need to take a look at for boating communications would be our SIMULTALK 24G. This system will allow both people to communicate simultaneously, as if you were talking on the telephone. We also have 220volt chargers for this system, at no additional cost. The standard package we sell to boaters would be the SLT24G-2-CYB, this system will come with everything you need to set up two users, for a cost of $300.00. You could always change the headset choice for an additional cost, see the links I have copied below: http://eartec.com/Boating/marine_simultalk.html (SLT24G-2-CYB) http://eartec.com/eartecwirelessheadsets.html (headset options) Scott M. Feeley Eartec Co. 145 Dean Knauss Dr. Narragansett, RI 02882 800-399-5994 Fax: 401-789-7300 scott@eartec.com Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Gjør det enkelt. Velg MajorAndys forslag; kjøp en TopCom TwinTalker eller en annen 446 MHz-walkie talkie til billigst mulig pris; sett kapteinens i "vox-modus" (talestyrt sending) og vips: Da gjør fokkeslasken akkurat det du ønsker. Innen rimelighetens grenser. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Bitteliten Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 (redigert) Nå har vi vel alt vi trenger tenker jeg Unfortunately our web site only allows those with a United States address to order online, I think that might be changing soon though. If you think you are ready to place an order for your system, you may either call the '800' number listed below and ask for sales, or you could simply email me the following information and I could get the ordering process going for you. - Name - ship to address - telephone number - credit card number, exp. date, security code - name on card (as it appears) - billing address for card used Scott M. Feeley Eartec Co. 145 Dean Knauss Dr. Narragansett, RI 02882 800-399-5994 Fax: 401-789-7300 scott@eartec.com Redigert 9.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 ......................... or you could simply email me the following information and I could get the ordering process going for you. - Name - ship to address - telephone number - credit card number, exp. date, security code - name on card (as it appears) - billing address for card used ................... Syntes den der var litt dryg ! Hadde aldri oppgitt slik info til en jeg ikke kjenner 100% Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Astor Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Vi bruker vår egen VHF merke Northstar kjøpt hos Høcom. Den har i tilegg egen håndsett med rekkevidde ca 80 meter og har egen lukket intercomlinje. Batterilevetiden er flere timer og har egen ladestasjon 12/220 volt til håndsettet. Meget fornøyd! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Til Bitteliten. Enig i at helhjelm blir litt i overkant. .Følgen må jo da også bli:"vær smart,bruk vest og helhjelm". Forsiktig nå ellers blir det påbud med hjelm på fordekket. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Mateco: Det er akkurat samme info som du må oppgi i enhver annen nettbutikk. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Bitteliten: Den infoen en gir fra seg av kortinfo på nettet er kryptert. Å gi fra seg det på e-post (om jeg forstod riktig) er vel ikke akkurat smart... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Telefon (som ble oppgitt som et alternativ) er i praksis like sikkert som kryptert internetforbindelse til å oppgi kredittkortdetaljer. Men man må uansett stole på at butikken er seriøs. Gjør man ikke det lar man være i handle i butikken. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
REM Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Jeg returnerte nylig noe utstyr jeg kjøpte i England. For å få kreditert mitt utlegg tilbake på egen kortkonto måtte jeg oppgi alle kreditkortopplysninger, inkludert den 3-sifrede sikkerhetskoden på baksiden. Jeg syntes dette var misstenkelig og kontaktet banken. De svarte at dette var uproblematisk og helt OK. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Jeg tok sjangsen og bestilte jeg da Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Siden du bestiller B´liten drøyer jeg litt og håper på dine erfaringer og kommentarer i denne tråden før jeg bestiller. Jeg skal ha 3 sett og da er det greit å vite at det ikke bare er krams og leketøy jeg betaler for. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Mitt sett er pt i Paris. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Har en Icom håndholdt VHF, Euro 1 M, Lik dagens M71 og M72. Disse har ferdig plugg for monofon. Kontaktet VHF Communication AS i Oslo Han hadde diskre headset med mikrofon til disse radioene. Headsettet kostet kr.550,- pluss merv. V4-BA2CA1 BREEZE LÄTTVIKTHEADSET Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Nesten litt komisk at man trenger radiokommunikasjon på en så liten båt..., hva er det som skal kommuniseres i forbindelse med tillegging? Hopp kjerring, hopp??? Gå for tegnspråk, bruk langfingeren til matrosen når (hun) gjør noe galt, eller tommelen opp hvis (hun) gjør noe riktig... Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Mariell Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Forstår det godt. Sitter kapt. inne i en lukket båt uten mulighet for å åpne sidevinduet, hjelper det ikke å rope hopp kjærring hopp. Er det ikke alltid enkelt å få kontakt med matrosen som står med ryggen til og kikker på alt annet ett Skipper'n. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MajorAndy Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 (redigert) Dahling: Jeg tillader mig at være uenig: Når vi sejler ind i en ny og ukendt havn der er fuld af både og det måske oven i købet blæser lidt, så kan jeg ikke høre noget af hvad Fruen siger når hun står på fordækket og hun kan ikke høre mig. Og der er altså behov for at kommunikere om en masse ting: "Er der plads bag den Hanse?" "Skal vi ligge med styrbord eller bagbord side til?" "Kan vi være mellem de pæle?" "Er den plads grøn?" "Vi går lige rundt og vender dernede" "Spørg lige om vi kan ligge uden på den Princess" "Du mangler en fender helt agter" Min erfaring siger bare at det medfører en del råberi og upræcis kommunikation, så hvad er problemet med at fjerne dette forstyrrende issue med teknologi? Det minder mig lidt om "bådpuristerne" der også altid hævder at det er snyd at bruge bovpropel og at kortplottere altid skal pege nord op, for det gør søkortet. For al del: Hvis man har det bedre med at lade være med at bruge teknologiens muligheder, så fint med mig. Redigert 15.Mai.2012 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 (redigert) Dahling - jeg regner med at du prater av erfaring Redigert 15.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Hadde også problemer med at kjerringa ikke hørte skrikingen min når jeg stod inne. Løste problemet med ei takluke, så nå kan vi skrike fritt til hverandre. Lager man litt støy så blir alle andre på alerten og strax hjelper den "stakkars" kona på fordekket.. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 VHF Communication AS i Oslo Han hadde diskre headset med mikrofon til disse radioene. Headsettet kostet kr.550,- pluss merv. V4-BA2CA1 BREEZE LÄTTVIKTHEADSET Tja? Ifølge VHF Communications har de en micløsning for å sette på jakkeslaget (HM167) Denne må aktiveres med knappetrykk hver gang du snakker, og koster kr 1049+moms pr stk. Her må jeg også ha en Handholdt i tillegg til min nåværende ICOM M71. Så hadde han et headsett med mic. (V4-BA2CA1) Denne krevde også en ekstra VHF, måtte aktiveres med knappetrykk og kostet kr 1151,- + moms pr stk Begge løsningene er ubrukelig til mitt bruk Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Av de sist postede innlegg kan jeg lese to ting: 1) Major Andy er ingen fersking, og har vært på sjøen før. 2) Darling er nybegynner. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
littmild Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Det fungerer i de fleste situasjoner godt nok med "skrikende skipper-prinsippet", men det vil stort sett alltid fungere bedre med radiokommunikasjon. Selvfølgelig er det mindre nødvendig i en åpen båt, men i en lukket båt, gjerne med litt bråkete motorer osv, så ser jeg helt klart behovet. På sjøen møter vi elementer i bevegelse, så ingen situasjon er hundre prosent forutsigbar, jeg har jobbet på små lokalferjer hvor "alt" er rutine, og selv der hadde vi god bruk for radiokommunikasjon, merket stor forskjell de dagene forrige skift hadde glemt å sette UHF'ene til lading, og overnevnte skrikende skipper-prinsipp måtte innføres. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.