Mix Svart 17.Mai.2012 Del på Facebook Svart 17.Mai.2012 Herregud jeg må ut å spy. Det var da voldsomt til edder å galle pga. at noen tar sikkerhet på alvor da. Kom tilbake med erfaringer med disse duplex headsettene du Bitteliten. Jeg er sikker på at mange setter stor pris på det. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Etter to ukers transport ankom amerikapakken i dag. Fin plastkoffert med to radioer, tre headset og to ladere. Enkel i bruk, god lyd på første test. Vi gleder oss til å bruke disse. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Hva ligger settet på i pris. på meg virker dette veldig inntresangt godt samband minsker faren for misforståelser . Hva de andre mener får de stå for. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 (redigert) 300 USD pluss 100 usd i frakt. Regner med at det kommer en regning på mva etterhvert også. Både Captain og Captain's husband liker dette. Enkelt i bruk, god lyd. Og full duplex, dvs er den på så er det bare å snakke og lytte i vei. Redigert 22.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Tre headset B´liten? Bestilte du et set ekstra? Og så har du fått med deg AC ladere så vidt jeg kan se. Regner med at det er 220V, og med "norsk stikk"? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 (redigert) Bestilte ikke ekstra. Positiv overraskelse. 220 v lader med norsk stikk, to stk faktisk. Og en klædd på ledningen, antar det er en støydemper. Også mulig å endre frekvenser med micro switcher. Har tipset Seatronic om produktet. Hadde vært kjekt med norsk importør Batteriene er 700MAh, NIMH 4x1,2v celler med krympeolast rundt og mikrokontakt. Ladetid ti timer gir brukstid på 4,5 timer. Burde holde en sesong det Redigert 22.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 12v lader kunne kanskje vært greit, men det bør vel være en smal sak å lage selv. Ser ut som et kvalitetsprodukt i forhold til de typiske PMR-settene. Håper du kommer tilbake med en konklusjon etter å ha testet i litt vind og støy Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
JRK Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Så flott ut den der Bitteliten. Selv har jeg bare 34 fot og har aldri hatt kommunikasjon, men så hadde vi også gått gradene i 20 år fra mindre båt. Nå har jeg fått ny matros og til de som hevder at kommuniasjonsutstyr ikke er nødvendig, har jeg bare en ting å si. God kommunikasjon gir færre stress situasjoner og dermed større muligheter for å beholde matrosen. Ellers er å si at jeg har valgt vanlig bærbar VHF med headset, da det gir mulighet for å ha kommunikasjon med venner på land før vi legger til også. Men duplex får jeg jo ikke. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Jeg var ude i weekenden på en lille tur og brugte mine PMR to gange: Første gang var da el-nettet på havnen gik ned. En bådejer havde fejl på sit system og det fik alle sikringens til at gå. Jeg stod da 50-70 meter væk fra båden og satte alle stik ind på skift og skulle høre med Fruen om hvornår sikringen gik. Der var det en kæmpe fordel at kunne kommunikere direkte i stedet for at råbe over hele havnen. Anden gang var på hjemturen hvor Fruen tog kommandoen ( over båden) og jeg pakkede ned. Hun sad på fly' en og jeg gik nede. Men vi var hele tiden i kontakt og det gav hende en stor tryghed da hun ikke er så rutineret endnu i denne båd. Og jeg kunne spørge hende om mange detaljer om det ene og andet. Jeg er nok uerfaren, men jeg nyder at kunne have enkel og tydelig kontakt over hele båden uden besvær eller at skulle rende op og ned ad trapperne til flybridgen. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Tiltredes. Hadde det vært en "like" knapp som på "Facebook" skulle du fått det for denne kommentaren Hvorfor stresse og rope når det kan kommuniseres rolig og diskret. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Jeg er nok uerfaren, men jeg nyder at kunne have enkel og tydelig kontakt over hele båden Vet du hva, Major Andy, for meg tyder dette heller på at du er erfaren. Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) Forstår godt at det kan være greit med elektroniske hjelpemidler hvis båtfører sitter inne uten mulighet for stikke huet ut, men ellers går det jo fint å kommunisere med å rope. Må bare passe litt på hva man roper . Tror fort det kan se litt for FBI ut hvis mannskapet prater i hvert sitt headset, ihvertfall hvis ikke båten er diiiger Redigert 23.Mai.2012 av bc45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Man kan få fbi ørepropp til det settet jeg har kjøpt Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Man kan få fbi ørepropp til det settet jeg har kjøpt Secret service hodesett Bitteliten. Og skulle du trenge kommunikasjon til maskinisten, så tror jeg vi fikser det også:) Ellers et annet system som brukes: http://peltorcomms.3m.com/Admin/files/20110429154605.pdf men dette koster. Ellers er det 6 stk ombordskanaler (UHF) som er avsatt til skipsfarten. Hilmar og gjengen bruker "proffe" PMR radioer. Sikkerhet er viktig, uansett. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) På RS Sundt har vi gule hjelmer med integrert head set som kobles til bærbare vhfer. Men jeg syntes det kanskje ville være litt drøyt på sivil båt Som du ser i denne tråden finnes det et marked Redigert 23.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) Ellers et annet system som brukes: http://peltorcomms.3...10429154605.pdf men dette koster. En høttalende DECT basestasjon med mulighet for intercom mellom tilknyttede apparater, samt et DECT hodesett til matrosen burde vel også gjøre nytten, selv uten telefonlinje tilkoblet. Doro har slikt til en pris godt uten 2000 kr for alt sammen. Forhandles av f eks komplett.no. Redigert 23.Mai.2012 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
egilwh Svart 24.Mai.2012 Del på Facebook Svart 24.Mai.2012 I grunnen et pussig fenomen at man skal forsøke å latterliggjøre andre som mener noe annet enn en selv.... Dersom man synes det er tull, så la være å bruke hjelpemidler. Ingen grunn til å rakke ned på de som mener det er greit??? Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Stjerneglimt Svart 24.Mai.2012 Del på Facebook Svart 24.Mai.2012 I grunnen et pussig fenomen at man skal forsøke å latterliggjøre andre som mener noe annet enn en selv.... Nå er dette et diskusjonsforum hvor nettopp meningsytringer er en del av konseptet... For meg blir det litt fjollete å snakke om flere dekk og behov for kommunikasjonsutstyr på en liten motorbåt på 42 fot. Men vi har forskjellige ståsteder og fasinasjonen for dubbeditter er sterkt varierende. Det er ikke meningen å latterliggjøre noen, men jeg var rett og slett usikker på om det hele var en spøk . Hvis noen føler seg tråkket på: Sorry! Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.