Jump to content

Headset for kommunikasjon mellom skipper og matros?


REM

Recommended Posts

Svar:

 

We do in fact ship to Europe. The product you would need to take a look at for boating communications would be our SIMULTALK 24G. This system will allow both people to communicate simultaneously, as if you were talking on the telephone. We also have 220volt chargers for this system, at no additional cost.

 

The standard package we sell to boaters would be the SLT24G-2-CYB, this system will come with everything you need to set up two users, for a cost of $300.00.

 

You could always change the headset choice for an additional cost, see the links I have copied below:

 

http://eartec.com/Boating/marine_simultalk.html (SLT24G-2-CYB)

 

http://eartec.com/eartecwirelessheadsets.html (headset options)

 

Scott M. Feeley

Eartec Co.

145 Dean Knauss Dr.

Narragansett, RI 02882

800-399-5994

Fax: 401-789-7300

scott@eartec.com

Link to post

Gjør det enkelt. Velg MajorAndys forslag; kjøp en TopCom TwinTalker eller en annen 446 MHz-walkie talkie til billigst mulig pris; sett kapteinens i "vox-modus" (talestyrt sending) og vips: Da gjør fokkeslasken akkurat det du ønsker. Innen rimelighetens grenser.

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Link to post

Nå har vi vel alt vi trenger tenker jeg :smiley:

 

Unfortunately our web site only allows those with a United States address to order online, I think that might be changing soon though.

 

If you think you are ready to place an order for your system, you may either call the '800' number listed below and ask for sales, or you could simply email me the following information and I could get the ordering process going for you.

 

- Name

- ship to address

- telephone number

- credit card number, exp. date, security code

- name on card (as it appears)

- billing address for card used

 

 

Scott M. Feeley

Eartec Co.

145 Dean Knauss Dr.

Narragansett, RI 02882

800-399-5994

Fax: 401-789-7300

scott@eartec.com

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post

......................... or you could simply email me the following information and I could get the ordering process going for you.

 

- Name

- ship to address

- telephone number

- credit card number, exp. date, security code

- name on card (as it appears)

- billing address for card used

...................

 

 

Syntes den der var litt dryg !

Hadde aldri oppgitt slik info til en jeg ikke kjenner 100%

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post

Vi bruker vår egen VHF merke Northstar kjøpt hos Høcom. Den har i tilegg egen håndsett med rekkevidde ca 80 meter og har egen lukket intercomlinje. Batterilevetiden er flere timer og har egen ladestasjon 12/220 volt til håndsettet. Meget fornøyd!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post

Til Bitteliten.

Enig i at helhjelm blir litt i overkant.

.Følgen må jo da også bli:"vær smart,bruk vest og helhjelm".

 

Forsiktig nå ellers blir det påbud med hjelm på fordekket.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post

Telefon (som ble oppgitt som et alternativ) er i praksis like sikkert som kryptert internetforbindelse til å oppgi kredittkortdetaljer.

 

Men man må uansett stole på at butikken er seriøs. Gjør man ikke det lar man være i handle i butikken.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post

Jeg returnerte nylig noe utstyr jeg kjøpte i England. For å få kreditert mitt utlegg tilbake på egen kortkonto måtte jeg oppgi alle kreditkortopplysninger, inkludert den 3-sifrede sikkerhetskoden på baksiden.

Jeg syntes dette var misstenkelig og kontaktet banken. De svarte at dette var uproblematisk og helt OK.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Siden du bestiller B´liten drøyer jeg litt og håper på dine erfaringer og kommentarer i denne tråden før jeg bestiller. Jeg skal ha 3 sett og da er det greit å vite at det ikke bare er krams og leketøy jeg betaler for.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Nesten litt komisk at man trenger radiokommunikasjon på en så liten båt..., hva er det som skal kommuniseres i forbindelse med tillegging? Hopp kjerring, hopp??? :giggle: Gå for tegnspråk, bruk langfingeren til matrosen når (hun) gjør noe galt, eller tommelen opp hvis (hun) gjør noe riktig...

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post

Forstår det godt. Sitter kapt. inne i en lukket båt uten mulighet for å åpne sidevinduet, hjelper det ikke å rope hopp kjærring hopp.

 

Er det ikke alltid enkelt å få kontakt med matrosen som står med ryggen til og kikker på alt annet ett Skipper'n.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post

Dahling: Jeg tillader mig at være uenig: Når vi sejler ind i en ny og ukendt havn der er fuld af både og det måske oven i købet blæser lidt, så kan jeg ikke høre noget af hvad Fruen siger når hun står på fordækket og hun kan ikke høre mig. Og der er altså behov for at kommunikere om en masse ting:

 

"Er der plads bag den Hanse?"

 

"Skal vi ligge med styrbord eller bagbord side til?"

 

"Kan vi være mellem de pæle?"

 

"Er den plads grøn?"

 

"Vi går lige rundt og vender dernede"

 

"Spørg lige om vi kan ligge uden på den Princess"

 

"Du mangler en fender helt agter"

 

Min erfaring siger bare at det medfører en del råberi og upræcis kommunikation, så hvad er problemet med at fjerne dette forstyrrende issue med teknologi? Det minder mig lidt om "bådpuristerne" der også altid hævder at det er snyd at bruge bovpropel og at kortplottere altid skal pege nord op, for det gør søkortet. For al del: Hvis man har det bedre med at lade være med at bruge teknologiens muligheder, så fint med mig.

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post

Hadde også problemer med at kjerringa ikke hørte skrikingen min når jeg stod inne. Løste problemet med ei takluke, så nå kan vi skrike fritt til hverandre.

Lager man litt støy så blir alle andre på alerten og strax hjelper den "stakkars" kona på fordekket..

Link to post

VHF Communication AS i Oslo Han hadde diskre headset med mikrofon til disse radioene. Headsettet kostet kr.550,- pluss merv.

V4-BA2CA1 BREEZE LÄTTVIKTHEADSET

Image1.gif

Tja? Ifølge VHF Communications har de en micløsning for å sette på jakkeslaget (HM167) Denne må aktiveres med knappetrykk hver gang du snakker, og koster kr 1049+moms pr stk. Her må jeg også ha en Handholdt i tillegg til min nåværende ICOM M71.

 

Så hadde han et headsett med mic. (V4-BA2CA1) Denne krevde også en ekstra VHF, måtte aktiveres med knappetrykk og kostet kr 1151,- + moms pr stk

 

Begge løsningene er ubrukelig til mitt bruk

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Av de sist postede innlegg kan jeg lese to ting:

1) Major Andy er ingen fersking, og har vært på sjøen før.

2) Darling er nybegynner.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Det fungerer i de fleste situasjoner godt nok med "skrikende skipper-prinsippet", men det vil stort sett alltid fungere bedre med radiokommunikasjon. Selvfølgelig er det mindre nødvendig i en åpen båt, men i en lukket båt, gjerne med litt bråkete motorer osv, så ser jeg helt klart behovet. På sjøen møter vi elementer i bevegelse, så ingen situasjon er hundre prosent forutsigbar, jeg har jobbet på små lokalferjer hvor "alt" er rutine, og selv der hadde vi god bruk for radiokommunikasjon, merket stor forskjell de dagene forrige skift hadde glemt å sette UHF'ene til lading, og overnevnte skrikende skipper-prinsipp måtte innføres.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...