volvo_penta_ Startet 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2012 Hvor følsom er wallas på at returslangen får fall tilbake til tank? Ser det står i instruksjonsboken at den skal ha fall. Har montert wallasen i skottet ved siden av motor, og ved å sette tanken i motorrommet (som er litt lavere) blir det i beste fall samme høyde på toppen av parafin tanken og bunnen på wallasen. Hadde jeg vist om returslangen hadde startet ca. på midten høydemessig inni wallasen tror jeg ikke det hadde vært noe problem, men må jo gå ut i fra at den starter i bunn. Har ikke testet å tenne den ennå. Et alternativ hadde kanskje vært å fått tak i en tank som var lavere og heller litt lenger for å få fall inn til den. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Et alternativ hadde kanskje vært å fått tak i en tank som var lavere og heller litt lenger for å få fall inn til den. Det er løsningen. Wallas krever bra fall. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
volvo_penta_ Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Ja, hvis wallasen må ha mye fall er jeg avhengig av det. Noen som i tilfellet har forslag til en lav tank som passer tilkoplingen til wallasen? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 (redigert) tanken til min wallasvarmer står på en plate som er 5-10cmunder bunn av varmeren, det funker helt fint. orginal wallastank. Redigert 8.Mai.2012 av Cathrine. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 i tilfelle du ikke ha tenkt på det før, wallas tanklokket passer også på vanlige 4/5 liters dunker m/ fritidsparafin Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
volvo_penta_ Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Cathrine: får du toppen av tanken til å stå under bunn av varmeren da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.