OAI Startet 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2012 Har et 30 års panel(brytere til servant,2stk vindusviskere,lanterner og strøm til belysning) på dashbordet på min snekke. Når jeg trykker inn bryter til lanternene, så blir strømmen borte på GPS. Den skrur seg av rett og slett. Har byttet om kurs på plottern i sikringsskapet- uten at det hjalp. Så fort jeg skrur av lanternene, for jeg skrudd på GPS igjen. Hva kan være feilen.? Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Grov overledning? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Overledning i lanterne dine, irr eller noe lignende som ikke gir total kortslutning,men belaster ledningsnettet så mye at speningen faller under nivået plottern takler. Dette kan også oppstå dersom det er et kontakt problemer i forsyningen inn til brytepanelet, spenningen synker grunnet strømtrekk når du aktiverer flere eller en spesiell strømtrekkende kilde... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
OAI Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Takker for svarene. Jeg skal ved anledning begyynne med å sjekke lanternene. Hvis ikke det hjelper-skifter jeg bryter panelet. Det blir i alle fall ikke noe tur etter mørkets frembrudd før dette er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
OAI Svart 18.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Feilen er utbedret. Nå ser å fungerer alt. Skiftet til nytt panel. Lagt opp nye ledninger og montert inn ny Bep Jordningsskinne. Har t.o.m fått bedre å sterkere lys i hele båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.