Jump to content

Hvordan demonterer man gammel smørekopp på prop.akselen?

beveren

Recommended Posts

Smørekoppen er lekk så jeg tenkte å ta den av akslingen, men kommer ikke lenger enn på bildet, hvordan løsner man den fra "hylsa" rundt akslingen?

Overtok båten for et par år siden, og det er tydelig at smørekoppen har vært festet på en måte slik at den har gravd seg bakover og inn i glassfiberveggen den har vært skrudd fast i og blitt løst...

imag0028t.jpg

Hva kan den eventuelt erstattes med hvis jeg vil bytte den ut? Var ikke før i fjor at jeg ble opplyst om at lokket på denne må skrues til etter hver tur

Takker for tips

Smørekoppen er skrudd inn i hylsen og det er vel bare å bruke egnet fastnøkkel til den jobben. Hvis denne har liksom gravd seg bakover og inn i veggen så er det noe helt galt her. Ut fra bildet ser det jo ut som

ut som at hylsen ikke er festet med bolter????? Håper det ikke er tilfelle.

Dette med å skru til selve koppen etter hver tur er ikke vanlig. Selv gjør jeg det med veldig ujevne mellomrom, må jo uansett sjekke dette på lik linje som motor. Noen lar det gå så lenge at vibrasjoner løsner koppen som da ender i kjølsvinet. Blir en overraskelse å se ned der da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...