Jump to content

Turtips i Oslofjorden

larsen2000

Recommended Posts

Sandspollen er perlen. Med små barn går du innerst til "Tobias brygge". Der er det sandstrand som er langgrunn.

I pinsen må du regne med mer enn 400 båter om det er fint vær. Ellers er det greit der.

Ellers har du Dragsund på Håøya. Sjekk kart for innseiling, da det er noen steiner der.

Så finnes jo Oscarsborg, med gjestehavn, og mange muligheter for små barn (store også).

Lykke til

Fairline Mirage 29 er solgt.

Finner ikke Kråka på kartet, hva ligger det i nærheten av?

Kråka ligger utenfor blakstad, mellom børsholmen og bjerkøya. Heter kråkholmen på kartet.

Jeg vet ikke hvor rask båt du har, men om du tar turen litt lenger ut til håøya så er det mange fine plasser. Hjelp og sandspollen er nevnt.

Kan anbefale dragsund som er et fint sted, men ingen strand for små barn. Det er gjørmete der.

Oscarsborg er en perle med mye fint å se. Der er det også en sandstrand et par hundre meter fra gjestehavna. Åpen restaurant på brygga, samt restaurant på hotellet. Det er også kiosk m.m på øya. Spennende for de små i tunellene under jorda og museet er åpent hele sommeren. Se mer på

http://www.forsvarsbygg.no/festningene/Festningene/Oscarsborg-festning/Opplevelser/

Kk

Redigert av KongKing (see edit history)

Tusen takk for veldig mange gode tips! Har skjærgårdsjeep så burde være greit å komme seg et godt stykke om minstemann (2 år) holder seg rolig nok. Har meldt mye vind til lørdag så sjekker ut Steilene eller Kråka (som jeg ser jeg har kjørt rett forbi noen ganger på vei til Vollen) da tenker jeg :-)

Bergholmen rett sør for Håøya. Her kan man enten ligge på sydsiden eller nord-vest siden avhengig av vindforhold. Lengste kveldssolen i Oslofjorden. Badestiger. Geiter som elsker folk går løs om sommeren. Morro for unga!

Furuholmen som er øy nummer to rett nord for innseilingen til Sanspollen er også bra for barn. På nordsiden er det fin sandstrand. På sydsiden er det gode teltmuligheter. Uansett går du i land fra vest siden som er godt skjermet for skipssjø.

Redigert av Big Horn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...