larsen2000 Startet 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2012 Jeg har så smått begynt å gjøre meg kjent i indre Oslofjord, spesielt i området Sandvika-Vollen. Er det noen som har tips om fine steder å gå i land? Jeg har små barn så helst så barnevennlig som mulig. Har foreløpig kun vært på Skaueren som for så vidt er et fint sted. Andre tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Tror Håøya er fint. Litt lenger ut enn Vollen, men ikke mye. Har ikke selv prøvd, men har planer.... Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Faxen Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Sandspollen er perlen. Med små barn går du innerst til "Tobias brygge". Der er det sandstrand som er langgrunn. I pinsen må du regne med mer enn 400 båter om det er fint vær. Ellers er det greit der. Ellers har du Dragsund på Håøya. Sjekk kart for innseiling, da det er noen steiner der. Så finnes jo Oscarsborg, med gjestehavn, og mange muligheter for små barn (store også). Lykke til Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Caramba Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Prøv Skauern eller Kråka Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Jeg har hørt at Steilene skal være bra for unger også. Stemmer det? Det er jo ikke langt dit heller. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
quantumduck Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Jeg har hørt at Steilene skal være bra for unger også. Stemmer det? Det er jo ikke langt dit heller. En liten sandstrand v. klubbhuset til seilforeninga. Spennende å krabbe inn i oljetankene for de litt større. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Ellers er Borøya populær - og rimelig nærme Sandvika :-) For lengre turer anbefales Hjelp på utsiden av Sætre - og enda lenger - Villa Mala ved Filtvedt fyr; sydenstrand og veldig bra mat! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 (redigert) Oscarsborg er flott med unger. Gå leie langs hurumlandet. Mange fine bukter og sund veieb. Og noen steder selger de til og med is Redigert 9.Mai.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Finner ikke Kråka på kartet, hva ligger det i nærheten av? Steilene er veldig fin avstand fra Holmen hvor jeg har båten. Er det øya med fyret på eller en av de to andre som har sandstrand/tønner? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Vil også slå et slag for Steilene på korte turer og Dragsund på Håøya for litt lengre turer. Har du planende båt er Dragsund mindre enn en halvtime unna, er du heldig eller tidlig ute får du plass ved brygga der. Perfekt for helgeturer og umulig å ikke bli kjent med hyggelige båtfolk. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Bruker Steilene en del ganger i løpet av sesongen selv. Det et også dusj/wc der for de som ønsker å benytte seg av det. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 (redigert) Finner ikke Kråka på kartet, hva ligger det i nærheten av? Kråka ligger utenfor blakstad, mellom børsholmen og bjerkøya. Heter kråkholmen på kartet. Jeg vet ikke hvor rask båt du har, men om du tar turen litt lenger ut til håøya så er det mange fine plasser. Hjelp og sandspollen er nevnt. Kan anbefale dragsund som er et fint sted, men ingen strand for små barn. Det er gjørmete der. Oscarsborg er en perle med mye fint å se. Der er det også en sandstrand et par hundre meter fra gjestehavna. Åpen restaurant på brygga, samt restaurant på hotellet. Det er også kiosk m.m på øya. Spennende for de små i tunellene under jorda og museet er åpent hele sommeren. Se mer på http://www.forsvarsbygg.no/festningene/Festningene/Oscarsborg-festning/Opplevelser/ Kk Redigert 10.Mai.2012 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Ikke restaurant på gjestehavna til nå, da den ikke er leid ut til nå. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Så Forsvarsbygg søkte drivere i fjor høst. Ingen som har meldt seg med andre ord... Kk Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 10.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Tusen takk for veldig mange gode tips! Har skjærgårdsjeep så burde være greit å komme seg et godt stykke om minstemann (2 år) holder seg rolig nok. Har meldt mye vind til lørdag så sjekker ut Steilene eller Kråka (som jeg ser jeg har kjørt rett forbi noen ganger på vei til Vollen) da tenker jeg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Og er været fint er det bare en halv time fra Oscarsborg til Son Sitér dette innlegget Link to post
alfaman Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Steilene ved nesodden er flott hvis du har barn:-) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 (redigert) Bergholmen rett sør for Håøya. Her kan man enten ligge på sydsiden eller nord-vest siden avhengig av vindforhold. Lengste kveldssolen i Oslofjorden. Badestiger. Geiter som elsker folk går løs om sommeren. Morro for unga! Furuholmen som er øy nummer to rett nord for innseilingen til Sanspollen er også bra for barn. På nordsiden er det fin sandstrand. På sydsiden er det gode teltmuligheter. Uansett går du i land fra vest siden som er godt skjermet for skipssjø. Redigert 14.Mai.2012 av Big Horn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Langøyene og Gressholmen er også greie steder å ta med seg unger. Eller hva med en stopp på Rivierhavnens Kro på Hovedøya om dere først er østover i fjorden og ikke bare sørover. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.