Jump to content

Hvor kan jeg skaffe en drive ring til twin disc

fannefjord 2

Recommended Posts

Jeg regner med at du har forhørt deg hos Progress Ingeniørfirma som forhandler Twin Disc?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Litt usikker på hva du mener med drive ring, men om det er demperplata du skal ha så har de det på Progress Ingeniørfirma AS, men de er ganske dyre. Jeg kjøpte min hos euromarine.no. Langt rimeligere og helt grei kvalitet i aluminium. Progress har ellers alle deler til TwinDisc gir, og de har glimrende service. Jeg har akkurat overhalet mitt gir med et nytt lager samt full rengjøring innvendig og nye simmeringer, og fikk alt på dagen der inne.

/Baard

@Baard: Han mener den ringen som sitter på svinghjulet og driver inngående aksel på gearet.

Mål diameteren på den drevne ringen på gearet, og ring til Progress. (Det er forskjellige diametere, alt etter hvilken SAE svinghjulet er)

Eller sjekk ut om Surplusman har noen http://www.surplusman.com/Search.php?searchterm=twin+disc+drive+ring&imgOnly=0&pg=2

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Kjøpte forresten sylinderkit til en detroit 4-53 ifra dieselpro til under halve prisen hva de forlangte i norge og det var levert på døra etter 14 dager

Selvfølgelig kan du spare penger på å handle fra Dieselpro, siden de ikke selger orginaldeler, men tildels tvilsomme deler fra bakgårdstøperier i forskjellige lavkostland. På den annen side, en 4-53 står nok ikke mye lengere i drift med orginaldeler, og de er lette å overhale, så det spiller vel neppe noen rolle med pirat eller orginaldeler. :)

(Jeg har som du sikker skjønner ikke spesiellt mye til overs for amerikanske totaktsdiesler med røtter i 50tallet.. :) )

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...