pipp Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 hei Sæbø Hvordan går det her? Montert ny motor? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Nei ikkje sett motor. Har fått antydet ankomst noen ganger siste 14 dager. Nye grunner for forsinking kvar gong. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bitteliten Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Og du har betalt forskudd? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Neida. Det var aldri snakk om, eg spurte om det i tlf 10 mai. Det var først her i tråden at eg etterpå fikk vite om forskuddpraksis. Men de to andre intr motorene er solgt nå.... eg får vente nokre dager til. Men eg sjekker finn daglig. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jolla-Mi Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Hei Sæbø! Jeg har forsøkt å sende mail til deg, uten at du har fått den, tror jeg. Motoren din står nå på en bil som skal levere hos deg i morgen formiddag. Det eneste jeg vet er at motoren din kom sist fredag med trailer fra Gøteborg, og ikke med båt til Oslo som avtalt. Grunnen var at losene var i streik. Motoren ble levert hos Kuhene & Nagel på Berger nord for Oslo. Jeg fikk melding via e-mail om at alt var klart og at motorene skulle lastes opp omgående og sendes til deg. Når jeg fikk meldingen din om at du fremdeles ventet ble jeg litt forundret. Jeg tok kontakt med firmaet som skulle kjøre ut motoren, og de fortalte at det ikke fantes noen motor der hos K&N. Etter masse leting og forbannelser over dette transportfirmaet fikk jeg nå i dag bekreftelse på at motoren er lastet opp, og på vei til deg. Desverre er det ingen som informerer meg som tross alt betaler for "kalaset". Men slik er livet.... Hvis du fremdeles vil ha motoren, da vet du at den er på vei. Hvis du ikke vil, kan jeg godt ta den tilbake....... Uansett er hoveddelen av feilen hos "det forbannede" firmaet Kuhene & Nagel. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Ja eg vil fortsatt ha motoren. Ja du har oppgitt mange syndebukker de 3 ukene eg har venta.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
romsabonden Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Hei Sæbø Fikk stor pakke av deg i dag i posten, lurte fælt på størrelsen siden vi bare hadde snakket om lagrer til Eberen, men det var jo mye mer oppi den, takk skal du ha. Synd med nye båten din, men hvis det er en trøst så er vi kjempefornøyd med Summeren:) Hilsen Thor Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Flott :-) det gleder ja. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
pipp Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Har du fått motor? Er spent Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Eg fikk en diger gammel tæringsskadet motor på fredag. Feilforsendelse. Min er fortsatt på verkstedet i England. hjernesvik totalt i kjelleren Ingen andre tilsvarende for salg nå heller.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Christensen Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Urk!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Ingar Svart 11.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2012 Etter masse leting og forbannelser over dette transportfirmaet fikk jeg nå i dag bekreftelse på at motoren er lastet opp, og på vei til deg. Min er fortsatt på verkstedet i England. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Er det mulig at dette verkstedet i Moss har noe av ansvaret her, eller er det bare England og transportfirmaet sin feil........ Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Klart han som selger har ansvaret. Dere skulle vist hvor mange løfter som er gitt og brutt i denne prosessen... Etter dusinvis av mail og tlf har eg nå i dag fått bilder av det som vistnok skal være motoren de har til hensikt å lure inn på meg som en N60 motor. Hva er dette for en slags motor tror dere ? Per kåre ber MEG om å identifisere om det er slik motore "eg vil ha"....... Det er iallefall ikkje ein N60-330 slik eg bestilte for en mnd siden...... https://skydrive.live.com/?cid=073BC6594971D5CD&id=73BC6594971D5CD%21353 her er N60: http://www.ivecomotors.com/en-uk/Product/Marine/Pleasure/Pages/N60370.aspx Dere skjønner hvilken vei dette ser ut til å gå..... motorløs når ferien begynner. Og kastet vekk 6 uker med dette firmaet i venting. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 (redigert) første bildet er passordbeskyttet Firmaet har jo nå bekjent farge her. Synd for deg - veldig bra for alle andre som nå kan styre klar. Og jeg tror også veldig bra for deg på lang sikt. Om det er noe trøst Redigert 12.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Hvordan blir prisen på en slik en når alt er ordnet med staten Sæbø? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 ca 90.000kr Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 fikk ikkje til å lagre bildet større. Dette er den motoren han ville selge som N60 fra 2002. Noen som kan identifisere den ? er nok for lite bilde.... Iveco srm25 er einaste ledetråden eg har. Men nummerene framfor mangler. Det kan jo absolutt hende at det er ein grei motor å putte oppi ? Men eg må jo vite kva det er, slik at eg kan sjå på spesifikasjoner, mål på forskjellige: labber/høyde/breidde osv. Og turtal/hk osv.. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
SF Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Dette var ikke tilitsvekkende, vet han ikke hav han selge deg Prøv å lagre bildet som .jpg og se om du ikke får laste det opp i større format Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Her har du en Iveco Aifo 8060SRM25, men denne ser ikke lik ut: http://www.maesco.com/products/mar_prop/L11032033.pdf Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ingar Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Dette er den motoren han ville selge som N60 fra 2002. Er skikkelig overmalt, noe som KAN være et dårlig tegn. (amatører som har 'totaloverhalt' motoren...) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 Første som slo meg også, her er slanger, kilereimer og alt mulig annet malt. Videre synes jeg ikke dette ser ut som en moderne marinisert motor (2002 modell). Tipper denne er mye eldre. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
VannTro Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 (redigert) Her må du trekke deg mens du kan Sæbø ! Her snakker vi ikke bare om at du blir lurt, jeg tro også "Jolla-Mi" er en hardarbeidende mann som blir lurt grundig av et Engelsk firma. Han har nok muligens de beste intensjoner, men driver på en måte som ikke gjør dette trygt for deg som kunde. Det er mulig de motorene han får fra Florida er bra, men denne ser ikke bra ut av 3 årsaker. 1. Den ser definitivt overmalt ut. Et seriøst firma lakkerer demonterte deler og monterer deretter sammen. På den måten får man ikke maling på reimer, slanger etc. det hører ikke hjemme. 2. Det er så langt fra normal praksis som man kan komme å sende bilde av en motor og spørre sluttbrukeren om det er "denne motoren han vil ha". Da står dere der med skjegget i postkassen begge to den dagen motoren ankommer og det er masse feil. Det var "denne motoren du ville ha". 3. Du mottar første gang en motor som egner seg best som moring. Det sier det meste om rutinene til "Jolla-mi" og hans egen kvalitetskontroll av driften. Løp så fort du kan unna denne handelen. Så håper jeg "jolla-mi" selv tar et oppgjør med seg selv og denne engelske leverandøren, det er jo til og med lakk på Europallen den står på ! En annen ting han bør gjøre, er å sette seg inn i regelverket for import og salg av marine-motorer samt sjekke forbrukerkjøpsloven for å se om han har råd til å drive med denne geskjeften.... Redigert 12.Juni.2012 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 (redigert) Bildet er nok tatt tidlig i fasen kanskje. Den motoren eg har fått heim( som er feil) har fått nytt elektrisk og nye reimer etter lakkering. Så akkurat den biten er eg ikkje skeptisk til. Mange lakkerer båtmotorer etter overhaling for å unngå rust og tæring. Men det er riktig at han ikkje veit hvilken motor det er han forsøker selge nå. Eg prøvte forkalre at eg ikkje ville klare å identifisere den ut av bilder, ofte har like motorer forskjellig effekt. Men det er riktig at dette er en eldre modell uten tvil. Eg er usikker når de begynte å lakkere motorene kvite, slik prospektet eg fikk på motoren eg bestillte, viser. Eg snakka med han halv ti i formidag, og då skulle han bare finne en plass å svinge tilside, og så gå på dataen å sjå kva han kunne finne ut av om motoren og ringe meg. Men eg har ennå ikkje hørt fra han. Det er ein av regelane i dette spillet, å måtte vente. Første sesong i ny båt blir nok husket ja..... red: foresten ja, så skal det meir en god deal til for å sluttføre handel nå. Yanmar stående noen? Redigert 12.Juni.2012 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
FredT Svart 12.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2012 (redigert) Et godt innlegg Vanntro i # 73. Sier meg enig fra første til siste bokstav. Jeg ser jo at han averterer motorer på Finn som privat - ikke firma. 17 stk sist jeg så, men nå er annonsen satt passiv/utgått. Det nytter ikke - i forhold til forbrukerkjøpsloven - å hevde at man selger som privatperson når man vitterlig driver med salg av adskillige motorer gjennom momsregistrert firma. Selger vil utvilsomt ses på som kommersiell aktør - og da er den loven ufravikelig. Redigert 12.Juni.2012 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.