OAI Startet 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2012 Hei. Har en Marex plastsnekke m. Yanmar 3 GM motor. Skal fjerne den originale vannutskilleren i helga, og sette inn et ny vannutskiller merke Cav 296. Har skiftet og luftet motoren før med hell(skiftet diesel filter). Men hvordan gjøres det etter å satt på ny vannutskiller.? Etter vannutskillern kommer den mekaniske føde pumpa, så går det til selve diesel filteret på motoren på tank siden. Derretter er det d.pumpa. Må jeg lufte vannutskilleren, og lufte hele veien frem til dyserørene. Sitér dette innlegget Link to post
Shalom Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Hallo! Hvis CAV filteret står før den manuelle pumpa gjør du ikke noe med CAV filteret. Det tar bare litt tid å pumpe diesel ferm for å fylle dette før du lufter etter pumpen. Dette gjøres inn på dieselpumpa og/eller på filteret etter den manuelle pumpa. Lykke til! /Shalom Sitér dette innlegget Link to post
OAI Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Takker. Da skal jeg gjøre det til helgen. Skal nok få liv i den etter inngrepet. Det er sikker nok drivstoff etter pumpa,så jeg starter opp og er klar med fastnøkkelen og for fylt opp vannskilleren, og samtidig luftet. Takk igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Jeg hadde Yanmar 3GM tidligere og er godt kjent med lufting av denne motoren. Du må i de fleste tilfeller bruke alle lufteskruene på motoren, dvs. inklusive dysene. Dette er normalt helt kurrant. For å slippe for mye pumping, fyller du filteret manuelt med drivstoff. Det som kan være et problem er at du ikke får noe dreis på pumpa, fordi motoren er stilt slik at den blokkerer drivstofftilgangen. Dette løser du i så fall ved å dra motoren en halv omdreining rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Tusenårsfalken Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Har 1GM og er totalt grønn. Skifta forfilter og lufta for første gang for litt tilbake. Kobla av slangen som går frå forfilter til motoren og satte ei sånn svart håndpumpe som du finner på slangen til påhengsmotorar. Pumpa til det rann ut diesel som i mine nybegynnerauge såg boblefri ut. Fjerna pumpa og satte slangen på motoren igjen. Så vanlig lufteprosedyre som er beskreve i håndboka som du finner her https://baatplassen.no/i/topic/74279-yanmar-1gm-2gm-3gm-3hm-df-sd20-haandbok/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.