Tjond Startet 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2012 Ser det ligger uendelig mange innlegg rundt motorolje fra BT. Går jo mye på hvor skummelt det er å bruke oljeproduktene deres. Har vel i alle årene jeg har hatt båten (2003), brukt BT sin motorolje. Mener jeg har brukt 10W30 olje tll nå, men er det noen som anbefaler annen eller bedre kvalitet? Båten blir jo brukt alt for lite uansett og oljen rekker nesten ikke bli "svart" før en skifter igjen. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
index Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Jeg bruker alltid 15W-40 olje på dieselmotorer. 10W-30 blir litt i tynneste laget til en grovbygd motor. Biltemas oljer er helt OK, bruker dem på begge bilene og har gjort det i mange år. Men båten har hittil fått Felleskjøpets variant (sikkert akkurat den samme som Biltema sin). Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
romsabonden Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Mener på å ha lest at oljene fra BT er produsert av Statoil Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 11.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Da blir det BT i dag. Minst kjøring og faktisk billigst for 10 ltr. Men er det noe skummelt om jeg blander denne med en skvett (3 ltr) 10W30 eller må jeg kjøpe en 4 ltr i tillegg? Går på ca 13 ltr. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Kjørte avbildet olje på min ford i fire år. Ingen problem. Å blande to viskositeter har eg ikkje hørt problemer om, men eg har hørt at en ikkje skal blande syntetisk/delsyntetisk/mineralsk. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.