Jump to content

Hvilket oljefilter passer til FM8-12

Gurba

Recommended Posts

Det gjorde det her i går og , men nu skinner sola og det blåser godt.

Jeg vet ikke hvem type motor han har annet en FM8-12. HAn skulle komme innom igjen. Jeg har også lest igjennom teknisk her på BP , men det står ikke noe nummer på filter.

Det han sa til meg var at det var et innsats filter ca 15 cm langt.

Redigert av Anders Haaby (see edit history)

Hei,

Da var sola på plass:=)

Jeg kan veldig liten om filter og slike ting. Jeg skjønner at olja kommer inn på den ene siden av filteret og ut igjen på den andre.

Er litt usikker på om dette skjer i mitt filter.

Følgende data er innhentet.

Filterkassa/huset/whatever er 15cm langt før det kones i bunn.

Selve filteret er ca. 11.5cm.

'hullet' i midten av filteret er 22mm, skruven som filteret tres nedpå er 10mm, og der er satt av plass for o ring 13,5cm målt fra toppen av filterhuset og ned. Burde ikke den o-ringen tette i bunn av filteret? Til å gjøre det er det for bred åpning i bunnen av filteret. Mulig det mangler en plastforing her, fant frem et filter til min hønngamle mercedesdiesel, og der er åpningen i bunnen av filteret mye mindre enn den i toppen. Her er de altså like stor diameter i begge åpninger.

20120512_084826.jpg

20120512_084709.jpg

20120512_084931.jpg

20120512_084916.jpg

20120512_084844.jpg

Hm, en liten tanke som meldte seg.

Det kan være at filteret tetter når det ligger ned mot konet i huset, men ikke den beste tetningen jeg har sett. På den annen side vil vannet renne av og ned i konet når det nederste hullet er for stort for skruen. Det lå en skvett vann nedi min:( Men så har det nok ikke vært demontert på ti år heller.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...