Vibekes Startet 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2012 Håper på hjelp fra snille sjøulker her inne :). Jeg er plaget med svarte prikker i gelcoaten, det ser ut som svarte porer. Det er ikke som pest. Det er kun på dekk og i antisklibellegget, skroget og toppen ellers er som nytt :). Jeg har en Nordan Family fra 1992, 27 fot som jeg er kjempe fornøyd med, den skinner i solen foruten de hersjens svarte prikkene som skjemmer hele båten min. Jeg er veldig pirkete og nøye med båten, men nå her jeg møtt på et problem jeg ikke aner råd om og løse, har prøvd og lete her inne uten og finnen noe godt svar, sukk. Så hvis det er noen der ute som kan anbefale meg hva jeg skal gjøre blir jeg veldig veldig glad. Mvh Vibeke og båten Solkosen Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Prøv å vaske med sterkt klorvann. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
lgboat Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Jeg bruker høyttrykksspyler uten noen form for såpetilsetning. Fordekket mitt blir som nytt. Gjør det en gang i året bare faktisk. Og jeg ligger ute hele året uten tildekking. Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Hei. Tror eg har samme problemet. Klarer du å fange prikker på et bilde?? Eg ribbet hele båten min i år så den ble veldig blank men prikkene var der fremdeles. Tror det rett å slett er slitasje å det er grunnfargen som kommer frem...?? Har forresten en Tresfjord 340 Monte Carlo fra 1993. Mvh Jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Tipper på dette er støpefeil, som etter mange års slitasje og polering nå dukker opp. Ikke uvanlig at dette dukker opp på eldre båter. Få tak i toppcoat med originalfarge og drypp dette i hullene feks med en nål el.l - etter grundig rengjøring først, vil nok være en løsning du vil kunne leve med. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Jazzmatazz Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Hugos tar det.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.