Jump to content

Årets sommer,kopi av forrige?

nomen

Recommended Posts

Nå er det jo sånn at Meteorologisk institutt leverer sesongvarsel for de neste 3 måneder

http://retro.met.no/...sler/index.html

Dette varselet sier at det vil bli 0,5-1 °C over normalen for deler av Finnmark, Troms og Nordland de kommende 3 måneder. For det meste av landet ellers antydes et middel nær normalen.

Så gjør de oppmerksom på at «normalen» forholder seg til 1961-1990. «Denne perioden var noe kjøligere enn det de siste tiårene har vært.»

Så forstår jeg det rett vil sommeren i år bli noe kjøligere enn hva vi har vært vant til de siste årene.

Dette varselet sier ikke noe om vind og nedbør.

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Kopiert fra dmi.dk

Ett par setninger uthevet av meg.

DMI's sæsonprognose dækker for nærværende maj til juli 2012.

Den seneste sæsonprognose fra ECMWF viser, at de kommende tre måneder maj, juni og juli samlet set kommer til at ligge omkring klimanormalen. Det betyder et snit for perioden på 13,6°C (10,8°C, 14,3°C, 15,6°C).

Også nedbørmængderne vil ligge tæt på klimanormalen, det vil sige 169 millimeter fordelt på 27 nedbørdage.

Det kommende tre måneder behøver dog ikke vejrmæssigt at blive jævnt kedelige. Der kan sagtens komme længere perioder med tørvejr og sommerlige temperaturer, dog afbrudt af ustadige perioder med relativt lave temperaturer.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Stemmer for at Nordpolen legges til Alaska! Da vil Norge kommer en god hakk lenger sør i med flotte fine sommere...

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

• 1 måned senere...

Hmmm, hadde en knall sommer i fjor og kommer til å få det i år også. Været er da ikke såååå viktig?

Eller er det bare jeg som er sær siden jeg liker å kjøre åpen båt i skikkelig møkkavær og å bade/svømme i regnvær? :crazy:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...