nomen Startet 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2012 Usedvanlig tidlig vår,20 grader i påsken,omslag til kaldt "gufs" fra nord i mai,jeg synes dette begynner å minne for mye på fjoråret. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Jawik Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Og verre skall det bli til midten av Juli. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Nøtterøy Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Årets sommer kommer til å bli veldig bra, det er jeg helt sikker på:) Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Det håper jeg virkelig!Fjorårets sommer var en stor skuffelse. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Blir kjølig frem til slutten av Mai. I Juni blir det lite vind og skyfritt. Juli bare Ræva. August? Helt fantastisk. Er i allefall lov å håpe Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MaSa Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Blir ferien min lik som i fjor skal jeg være lykkelig 2 siste i juli og 1 i august i fjor var helt fantastiske! Hadde 14 dager uten en sky på himmelen fra langesund til risør :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
M/S AIOLOS Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Jeg er helt sikker på at vi får en sommer som er midt i blinken for selgere av båtvarmere og ikke minst varme klær Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 http://politiken.dk/videnskab/ECE1623554/pilen-peger-mod-en--sommer-med-moegvejr/ Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 I Norske media var det en artikkel i april, om at denne sommern blir reprise på 4 år siden Husker ikkje kor eg såg det Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Tom Rør Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Jeg har lave forventninger, så da kan det bare bli bedre enn forventet Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Det var jo oppløftende lesning MajorAndy. Metrologer har heldigvis tatt feil før. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ingar Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Statistisk vil en kald vår gi økt risiko for kald sommer. Men om denne våren har vært kald eller varm er ikke godt å si, har vært ekstrem i begge retninger, iallfall i Sør-Norge. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Blir kjølig frem til slutten av Mai. I Juni blir det lite vind og skyfritt. Juli bare Ræva. August? Helt fantastisk. Er i allefall lov å håpe Ser ut for at du jobber på sjøen du også. Men sommeren kommer nok motsatt av det du har sagt Sitér dette innlegget Link to post
O.Olsen Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Hehe......dere sørpå bør ikke klage på en kald vår.....her oppe i Lofoten snødde det i natt så mye at jeg nesten ikke så båten min som lå nede på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Dorsken Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Nå er det jo sånn at Meteorologisk institutt leverer sesongvarsel for de neste 3 måneder http://retro.met.no/...sler/index.html Dette varselet sier at det vil bli 0,5-1 °C over normalen for deler av Finnmark, Troms og Nordland de kommende 3 måneder. For det meste av landet ellers antydes et middel nær normalen. Så gjør de oppmerksom på at «normalen» forholder seg til 1961-1990. «Denne perioden var noe kjøligere enn det de siste tiårene har vært.» Så forstår jeg det rett vil sommeren i år bli noe kjøligere enn hva vi har vært vant til de siste årene. Dette varselet sier ikke noe om vind og nedbør. Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Mariell Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Kopiert fra dmi.dk Ett par setninger uthevet av meg. DMI's sæsonprognose dækker for nærværende maj til juli 2012. Den seneste sæsonprognose fra ECMWF viser, at de kommende tre måneder maj, juni og juli samlet set kommer til at ligge omkring klimanormalen. Det betyder et snit for perioden på 13,6°C (10,8°C, 14,3°C, 15,6°C). Også nedbørmængderne vil ligge tæt på klimanormalen, det vil sige 169 millimeter fordelt på 27 nedbørdage. Det kommende tre måneder behøver dog ikke vejrmæssigt at blive jævnt kedelige. Der kan sagtens komme længere perioder med tørvejr og sommerlige temperaturer, dog afbrudt af ustadige perioder med relativt lave temperaturer. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Fusebox Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Som du sikkert vet, så finnes det statistikker for hvor mange sol/regn dager vi har i året. Da de fleste sol dagene er brukt opp i mars, så er det bare noen få soldager igjen til fordeling utover sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Så lenge det ikke blir storm eller tykk havis går det greit... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Det var vel en ganske snøfattig vinter så da kommer vel snøen i juli i år... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mariell Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Ja, fra Sør Trøndelag og nordover.. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
glalaks Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Jeg bor i Kristiansand nå.. Var nesten ikke snø i vinter.. Men.. Håper vi slipper sommersnøen.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Fanafjord Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Stemmer for at Nordpolen legges til Alaska! Da vil Norge kommer en god hakk lenger sør i med flotte fine sommere... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
MajorAndy Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Skal vi genoplive denne tråd med klager over vejret denne sommer? Jeg fornemmer at der bliver brug for det... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Neida, været blir bra. Ser YR melder over 20`grader i DK til neste helg. Da blir det kanskje som i fjor. Seile ut på kvelden og legge til på Læsø eller Sæby på morningen. Vi seiler dit finværet er:) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
CSL Svart 21.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2012 Hmmm, hadde en knall sommer i fjor og kommer til å få det i år også. Været er da ikke såååå viktig? Eller er det bare jeg som er sær siden jeg liker å kjøre åpen båt i skikkelig møkkavær og å bade/svømme i regnvær? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.