Jump to content

Bør lufteskruen til tanken være åpen hele tiden?


larsen2000

Recommended Posts

Så lenge tanken står i båten og er beskyttet mot regn og vann, la den stå åpen. Ved transport i bilen så stenger du luftingen.

Uansett tåler plasttanken både trykk og vakuum, så det er ingen fare hvis du stenger luftingen når båten ikke er i bruk så lenge tanken står i skyggen.

Link to post

hvis det er store temperaturforskjeller tanke utsettes for så bør vel skruen ikke være helt stengt. spesiellt om tanken ikke er full.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Tror ikke det er noe du trenger å tenke på så lenge du har tanken i båten.

På jobb står lufteskruen åpen hele tiden, og vi har aldri problemer med det.

Riktignok brukes båten hver dag, (også helger) så det fylles ofte bensin.

 

Hvis du opplever at det bygger seg opp mye trykk i tanken, så kan du jo i

første omgang prøve å ikke stenge ventilen like mye, f.eks. teite og så slakke litt igjen.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...