Jump to content

Billige trebåter/prosjekter??

Platt

Recommended Posts

Det var et par stykker som nevnte i en annen tråd at det kryr av billige trebåter/prosjekter til salgs på nettet. Vurderer et prosjekt selv nå, men vet ikke om det blir handel.

Derfor lurer jeg på hvor dere har sett alle disse billige trebåtene? Leter med lupe på de sidene jeg vet om, men finner ikke noe av interesse (eller kanskje i min prisklasse er mer riktig å si). Gamle sjarker er forresten ikke på topp ti lista!

Redigert av FrankA (see edit history)

Det var et par stykker som nevnte i en annen tråd at det kryr av billige trebåter/prosjekter til salgs på nettet. Vurderer et prosjekt selv nå, men vet ikke om det blir handel.

Derfor lurer jeg på hvor dere har sett alle disse billige trebåtene? Leter med lupe på de sidene jeg vet om, men finner ikke noe av interesse (eller kanskje i min prisklasse er mer riktig å si). Gamle sjarker er forresten ikke på topp ti lista!

<{POST_SNAPBACK}>

Har vel vært litt stille nå, men jeg har inntrykk av at de fleste godbitene ligger på Vestlandet!

Billige båter, men frakten blir dyr og det er kjipt! (egen erfaring)

Ga du opp båten på Lindøya?

Har du sett denne

Redigert av bastard30000 (see edit history)

Har vel vært litt stille nå, men jeg har inntrykk av at de fleste godbitene ligger på Vestlandet!

Billige båter, men frakten blir dyr og det er kjipt! (egen erfaring)

Ga du opp båten på Lindøya?

Har du sett denne

<{POST_SNAPBACK}>

Synes ikke det er så mange "godbiter" rundt om, det meste er slitne snekker og sjarker.

Har sett den du linker til, ja.

Nei, har ikke gitt opp den på Lindøya ennå. Skal en tur ut dit i morra og gå over den mer grundig.

Som en annen nevnte må man passe seg for å få "hagepynt" som man ikke klarer/orker med likevel, og ikke blir kvitt

Synes nå prosjektet ditt er rimelig stort jeg, da. Tror ikke jeg ville gått på det. :smiley:

Synes ikke det er så mange "godbiter" rundt om, det meste er slitne snekker og sjarker.

Har sett den du linker til, ja.

Nei, har ikke gitt opp den på Lindøya ennå. Skal en tur ut dit i morra og gå over den mer grundig.

Som en annen nevnte må man passe seg for å få "hagepynt" som man ikke klarer/orker med likevel, og ikke blir kvitt

Synes nå prosjektet ditt er rimelig stort jeg, da. Tror ikke jeg ville gått på det.  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Prosjektet mitt ble stort da jeg bygger om mere enn planlagt :rolleyes:

I Sverige er det jo mye bra, men det er dette med frakten da!

Det er vel Petterson type du er på jakt etter eller noe i nærheten av det. Plattgattere?

Prosjektet mitt ble stort da jeg bygger om mere enn planlagt :rolleyes:

I Sverige er det jo mye bra, men det er dette med frakten da!

Det er vel Petterson type du er på jakt etter eller noe i nærheten av det. Plattgattere?

<{POST_SNAPBACK}>

Ser ikke at dette med frakt kan være det største problemet, da jeg kjøpte min båt brukte jeg 30 timer på å hente den hjem på henger. Det er jo da en forutsetning at bredden på båten ikke er for stor (2,5 meter???), men hvis det er plattgatter av petterson typen du jakter på burde ikke bredden bli et problem. Under 5000,- så er det også moms fritt.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hei Frank A.

Den Furuholmen plattgatteren på Husøy jeg nevnte tidligere er det en kamerat av meg som har kjøpt. Og dersom han får den til, blir det en kjempe båt! :yesnod:

Det finnes ikke noe så pent på fjorden, som en velholdt og pen trebåt!

Men det er mye arbeid for å komme dit.

Lykke til med letingen videre!

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Mohgnybåt med motor

Pris = Bud // ..og så var den solgt - samme dagen! Må ha vært et "fynd"!

Bilde

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Såsant du ikke kjøpte den "råbillige" i Göteborg, så finnes det flere godbiter i Sverige.....

Träbåt Storebro Bergö

Bilde

Pris: 38 000 kronor

Storebro Bergö -64 mahogny.

Längd: 7,80 m.

Bredd: 2.50 m.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 9 år senere...

Hei har en mahogny båt som jeg ønsker å selge. Den er pen og en stor del av bunnen ble byttet i 2005. Den er lettplanende. Hvis noen er interresert i båten kan vi sikkert bli enige om prisen. Jeg har ikke plass for vinterlagring lenger. Som dere ser av bildene er det en pen båt. Hvis noen er intrresert kan dere kontakte meg på tel 990 90 720 eller mail: finn.engenes@c-a-m.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...