thomassv Startet 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2012 Hei. I forbindelse med at jeg skal delta på Færdern med min gamle 40 fot Jeanneau Sun Fizz fra 1985, ble jeg anbefalt å finne et forsikringsselskap som ikke har alders avkorting på erstattning av rigg. Stående rigg ble byttet i 2000 og riggeren som justerte riggen i fjor fant ingen feil, men man vet aldri. Med en så gammel (rimelig) båt ville det være katastrofe å bare få dekket f.eks 50% av ny rigg. Er det noen som kjenner til et forsikringsselskap som tilbyr en slik dekning? Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 (redigert) Pantaenius. Edit: men sjekk om det står noe om deltagelse i regatta i vilkårene... Redigert 13.Mai.2012 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Lbjordal Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Det var en gjennomgang av forsikrings selskaper i forbindelse med rigghavari i enten seilmagasinet eller seilas et par nr. tilbake. Fleire av selskapene har kraftig avkorting, men eg la til merka at IF dekker ny rigg dersom riggen er kontrolert av riggverksted (sannsynligvis innenfor en viss tidsramme) Men så var det dette med regatta da :/ Sitér dette innlegget Link to post
Bernt79 Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Pantaenius dekker regatta også Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Pantaenius, men om riggen har høyere verdi enn båten vil båten bli kondemnert ved et eventuelt havari. En båt i seilforeningen her måtte diskutere seg frem til ny rigg istedet for kondemnering i fjor, båten får også nye seil ved rigghavari hos Pantaenius. Sitér dette innlegget Link to post
thomassv Svart 14.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Flott - takk skal dere ha! Da sjekker jeg med Pantaenius (som jeg byttet FRA til Atlantica for kun kort tid siden:-) Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Båt forsikret for 900k med karbonrigg kostet ca 6500 om jeg ikke husker feil, kan godt sjekke om du er interresert i det:)) Sitér dette innlegget Link to post
thomassv Svart 14.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Hei, igjen. Takk for tilbudet Kristian - men jeg har vært på nettsiden og spurt om et tilbud. Satser på 550K for båten, så får vi se hva de tilbyr.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.