Jump to content

Rabatt BunkerOil - hvordan regnes den?

chrisrik

Recommended Posts

Hei folkens, fikk nå nylig faktura fra Bunker Oil - og selv om den er "stor", så må jeg innrømme at prisen var veldig konkurransedyktig (har kun fylt på deres nye stasjon ved Voldsdalsberga, like utenfor Ålesund sentrum).

Jeg har fylt på ulike dager gjennom måneden, basisprisen har vært konstant på 12,214,- mens rabatten pr liter har variert mellom 0,4 og 1 krone. Når jeg har fylt mellom 70 og 100 liter er rabatten ca 1 krone, mens ved 40 liter er den ca 40 øre.

Hva er rasjonalen?

Forøvrig må jeg bare berømme stasjonen deres med både blyfri og diesel på brygga, og normal pumpepris.Hadde vært greit å vist sånn høvelig hvordan rabatten beregnes slik at man er litt mer forberedt når regninga kommer. Nå er tanken tom igjen, så regner med det kommer ei regning i posten om èn måneds tid, ettersom månedens båtturer inkluderer Finnøya og forhåpentligvis Geiranger om været slår til :thumbsup:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Fant tilfeldigvis ei kvittering i lomma fra Hjørundfjord-turen min her i påska - fylte da 100,03 liter til den nette sum av 1439,43,-. Av dette 287,89,- i mva - dvs netto 1151,54,-

Så kom fakturaen og faktisk kostnad:

Basisprisen i april var 12,214,- pr liter, rabatt per liter 1,02,-, endelig nettopris 11,192,- pr liter - totalt 1119,54,-

320,- spart, drøye 25 %.

Det kan jeg leve med. Dyreste pris pr liter i april 11,811, billigste 11,192.

Dette er blyfri 95...

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Skulle fylt på bilen og der....Hvordan kan de holde så lav pris på bensin?! En stasjon langs veien tar jo

15-16kr literen nå...

Fyllestasjonen, for personbil, som ligger mest sentral i Ålesund, ligger langs hovedinnfarstsåren til bysentrum. Men den ligger da også samtidig 10 meter fra sjøkanten, kloss inntil en av byens største båtforeninger. Bedre kan det ikke bli. Ubemannet stasjon og med egne fyllepumper for spylervæske.

Jeg fyller alltid på BunkerOil og pumpeprisen er alltid rimeligere enn samtlige andre i byen. Nå har de jo kjøpt opp svært mange andre bunkersstasjoner langs kysten, så det er bare for folk å finne ut hvor nærmeste stasjon er.

Ryktes at de overdro alt av tanker fra Shell langs norskekysten vederlagsfritt - så lav investeingskostnad sammenlignet med andre. Shell kvittet seg med dem av sikkerhetsmessige hensyn uten at jeg verken kan bevise eller gå god for at det er sant. I tillegg er det visstnok ikke spesielt strenge myndighetskrav rundt sikring av tankene. Shell kvittet seg med tankene ettersom de var veldig modne for utbedring. Om dette stemmer er det billig drivstoff der, ettersom risikoen for utslipp/lekkasje er høy :smiley: Vedkommende som fortalte meg dette - brukte ordet "tikkende bombe". Men tankanlegget der nede er vel helt nytt?

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Siste regn fra Bunkeroil Tromsø: Basispris 8,46 rabatt 0,95 og en pris per l på 7,51. Momsen kommer i tillegg og gir en pris på 9,45 per liter. Det høres jo ganske bra ut sammenlignet med sør i landet. Mitt poeng var at prisen etter rabatt høres bedre ut enn det den i virkeligheten er, men dere har selvfølgelig rett i at momsen blir regnet i prosent av salgspris og at når rabatten ikke er i prosent så er det best. I de fleste butikker får en jo ellers rabatt regnet ut av utsalgspris inkludert moms.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...