siggen87 Startet 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2012 Hei har en 2007 mod mercury 3.5hk motor som svigerfar har hatt. han kjørte igjennom ferskvann før han lagret denne til per dags dato. når jeg koblet denne på jolla jeg tenkte til å bruke. så prøvde jeg å få start på land, men ingenting skjedde. når jeg sprøyter startgass inn i innsuget så starter motor men stopper rett etter "den har brukt opp startgassen". så virker som om den ikke får bensin.. jeg tok og bytte bensin(innebygd 1l tank.sjekket slange/bryter at det rant bensin. tok av forgasser og så på den. blåste med trykkluft inn der bensin kommer. skrudde ut dysen og "bunnpannen" la den i bensinbad, og pusset den ren, blåste så reint i alle retningene. men etter å ha montert forgasser igjen, så er det fortsatt ikke noe forskjell. er det noen som har en ide på hva feilen kan være? motor har knapt nok vært brukt, og fungerte feilfritt og startet på 1-2 drag hele tiden. hadde vært greit med en fungerendes motor til korte fisketurer Sitér dette innlegget Link to post
André_Gilbert Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Sjekk bensinpumpa på den. Se om denne fungerer som den skal. Denne står montert på toppdekselet bak på motoren. Denne blir drevet av kamakslingen, kan hende at denne er blitt veldig treg etter lagring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.