Jump to content

Lade et Apollo 104 Ah batteri til 95% på under 60 minutter?

thomassv

Recommended Posts

Hei.

Da jeg var en tur i garagen i går, snublet jeg over et Apollo A2300 batteri som jeg brukte i en båt jeg hadde tidligere. Etter litt Googling fant jeg følgende uttalelser på leverandørens hjemmeside (http://www.apollobat...menligning.html):

ApolloBatteri

Ingen begrensning på ladestrømsstyrken.

Oppladningstid Et tomt 46 ampere/time batteri er i stand

til å lades til 95% på 20 minutter, ved

bruk av en 100 amp lader.

ApolloBatteri tar imot all den strøm laderen kan gi, så det lades hurtig opp. Derfor kan du ofte erstatte et vanlig syrebatteri som har 3 ganger så mye strøm!

Betyr dette at jeg kan kjøpe en Iskra på 100 amp til Perkins'en min og så lade dette batteriet på under en time med motoren på tomgang (selv om det er nesten tomt etter en helg)? I så fall vil det passe perfekt da båten min er en seilbåt som ligger i bøye - som betyr at jeg ikke har landstrøm og bruker ikke motor for å komme til / fra fortøyningsplassen (men det blir ofte en time eller 2 med motor i løpet av en helg uansett.) I dag har jeg to Euroglobe AGM batterier på ca 110 ah som da burde kunne erstattes av Apollo batteriet - så sparer jeg plass også. PS Jeg har et "vanlig" start batteri også

Dette høres jo ut til å være for godt til å være sant ---- og da er det det vel det? Se bilde for info om Apollo batteriet...

mvh

Thomas

225]
apollo_a2300.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...