Jump to content

Hvor i landet få tak i LTW rund kontakt til Interphase kartplotter

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Jeg må muligens få tak i en ny kontakt til en av inngangene på min kartplotter. Den som jeg nå har er en 6 pinns LTW rund hunnkjønnskontakt med diameter på den delen som går inn i chassiskontakten på 11mm. Noen som vet hvem som fører LTW, eller som det nå muligens heter Amphenol LTW kontakter? Ekvavilent kontakt er selvfølgelig av interesse.

ltw6f.jpgltw6m.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

ELFA har ikke runde LTW kontakter, og ved første sjekk fant jeg heller ikke noen ekvivalent. Men sitter nå med papirkatalogen (på 2856 sider!) deres og leter videre.

Ja, jeg vet at Høcom er importør og forhandler for Interphase, men der har jeg ventet i 3 uker på et spørsmål om oppgradering av plotteren uten å få svar, jeg purret også etter to uker. Og at de skulle ha løse kontakter, tviler jeg på. Det jeg trenger er en kontakt som jeg kan plugge inn i den com-porten der nå GPS'n er koblet nå for å bruke den porten til å sende signal til autopiloten. GPS-signalene kan jeg få fra AIS-transponderens GPS.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Snakk med Ketil på Seatronic. De kan sikkert skaffe.

Jo da, Ketil gjør nok det han kan om jeg spør ham, men akkurat nå har jeg plaget han litt mye med andre ting ifb. AIS og kartplotteren.

Takker for mange forslag, men håper jeg ikke trenger denne kontakten. Det får jeg vite i løpet av helgen, da finner jeg ut om jeg trenger å koble om kartplotteren. Ellers har jeg Googlet meg frem til et firma i Drammen, Freber som ser ut til å være norsk representant for LTW. Har sendt dem en mail om de eventuelt kan skaffe denne kontakten.

Lars H.

Da er jakten på denne kontakten avblåst, heldigvis. De eneste som kunne skaffe kontakten her i landet, var Avnet. Men der var leveringstiden 8 til 10 uker og jeg måtte bestille minimum 100 kontakter! Com-porten var heldigvis ikke død likevel, så da trengte jeg ikke kontakt for å bruke en annen port. Nå styrer autopiloten båten utmerket (som før) etter ruter tegnet opp på kartplotteren.

Men det dukket opp et annet fenomen. Posisjonen vist på skjermen ble nå etter at jeg har fått meg AIS-transponder svært ustabil. Nå får jo plotteren posisjonen både fra sin egen eksterne GPS og GPS'n koblet til AIS'n. Og disse to GPS'ene er tydeligvis ikke helt enige i hvor jeg er. Løsningen ble å koble fra plotterens egen GPS og kun bruke signalene som kom fra AIS'n. Og da fikk jeg stabil og korrrekt EGNOS korrigert posisjon.

Lars H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...