Lars H. Startet 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2012 Hei. Jeg må muligens få tak i en ny kontakt til en av inngangene på min kartplotter. Den som jeg nå har er en 6 pinns LTW rund hunnkjønnskontakt med diameter på den delen som går inn i chassiskontakten på 11mm. Noen som vet hvem som fører LTW, eller som det nå muligens heter Amphenol LTW kontakter? Ekvavilent kontakt er selvfølgelig av interesse. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Javi Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Har du forsøkt ELFA? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 http://www.hocom.no/ de selger interphase kartplotter. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Lars H. Svart 14.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 (redigert) ELFA har ikke runde LTW kontakter, og ved første sjekk fant jeg heller ikke noen ekvivalent. Men sitter nå med papirkatalogen (på 2856 sider!) deres og leter videre. Ja, jeg vet at Høcom er importør og forhandler for Interphase, men der har jeg ventet i 3 uker på et spørsmål om oppgradering av plotteren uten å få svar, jeg purret også etter to uker. Og at de skulle ha løse kontakter, tviler jeg på. Det jeg trenger er en kontakt som jeg kan plugge inn i den com-porten der nå GPS'n er koblet nå for å bruke den porten til å sende signal til autopiloten. GPS-signalene kan jeg få fra AIS-transponderens GPS. Redigert 14.Mai.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
GeirT Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Det er drøssevis med plottere som bruker LTW kontakter. Snakk med Ketil på Seatronic. De kan sikkert skaffe. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
frsnd1 Svart 14.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Om du ikkje finner nytt så kan du forsøke å kontakte en maritim elektronikk leverandør/service bedrift. Vi hadde vertfall litt diverse slikt brukt knask liggande da eg jobba hos Sigurd Solberg AS. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2012 Snakk med Ketil på Seatronic. De kan sikkert skaffe. Jo da, Ketil gjør nok det han kan om jeg spør ham, men akkurat nå har jeg plaget han litt mye med andre ting ifb. AIS og kartplotteren. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Simson Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Pluggen ser ut til å være identisk med de som Simrad brukte tidligere, mulig du kan få tak i den hos en av Simrad-forhandlerne. Ellers så har www.farnell.no og www.rsonline.no plugger i bøtter og spann... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Jeg ville prøvd Seatronic i Moss. De fikser det meste. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baatsman Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Sjekk med Holund på Skedsmokorset, eller AFU(Arthur F Ulrichsen AS). Sjekk også Navy Høvik, Malfix . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Faxen Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Pluggen ser ut til å være identisk med de som Simrad brukte tidligere, mulig du kan få tak i den hos en av Simrad-forhandlerne. Ellers så har www.farnell.no og www.rsonline.no plugger i bøtter og spann... Joda, i bøtter og spann, ja. MEN du må være et registrert firma. Hva med en privat person? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Takker for mange forslag, men håper jeg ikke trenger denne kontakten. Det får jeg vite i løpet av helgen, da finner jeg ut om jeg trenger å koble om kartplotteren. Ellers har jeg Googlet meg frem til et firma i Drammen, Freber som ser ut til å være norsk representant for LTW. Har sendt dem en mail om de eventuelt kan skaffe denne kontakten. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 17.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Da er jakten på denne kontakten avblåst, heldigvis. De eneste som kunne skaffe kontakten her i landet, var Avnet. Men der var leveringstiden 8 til 10 uker og jeg måtte bestille minimum 100 kontakter! Com-porten var heldigvis ikke død likevel, så da trengte jeg ikke kontakt for å bruke en annen port. Nå styrer autopiloten båten utmerket (som før) etter ruter tegnet opp på kartplotteren. Men det dukket opp et annet fenomen. Posisjonen vist på skjermen ble nå etter at jeg har fått meg AIS-transponder svært ustabil. Nå får jo plotteren posisjonen både fra sin egen eksterne GPS og GPS'n koblet til AIS'n. Og disse to GPS'ene er tydeligvis ikke helt enige i hvor jeg er. Løsningen ble å koble fra plotterens egen GPS og kun bruke signalene som kom fra AIS'n. Og da fikk jeg stabil og korrrekt EGNOS korrigert posisjon. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.