Dassic Startet 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2012 Hei! Skal gå til innkjøp av en dieselvarmer av typen Eberspracher D2 til min Scand Classic. Har funnet et firma på Finn som selger disse til meget god pris. 8500 kr inklusiv monteringsdetaljer for båt. Synes dette virker overraskende billig, og lurer derfor på: 1. Er varmeren som monteres i bil og båt identiske, eller finnes det en egen marineversjon? 2. I følge selger skal det være alt som trengs for montering i båt i pakken. Ser imidlertid ikke ut som det er isolert eksosslange med lyddemper og forbrenningsluftdemper inkludert. Er dette strengt tatt nødvendig? 3. Noen som har erfaring med den aktuelle selgeren fra Finn? --- Tekst fra annonsen: EBERSPACHER AIRTRONIC D2 LUFTVARMER Ny eberspracher D2 selges,ligger ny og ubrukt i eske, følger med monterings deler. "BÅT-PAKKE" MONTERINGSSETT INNEHOLDER: Airtronic Dieselvarmer D2/12V. Montasjebrakett for varmer. Drivstofpumpe med feste brakett. Styreenhet - Digitalmodulator 801 m/integrert temperaturføler. Luftslange 1.2m. Isolert eksosslange 1,2m. Eksosgjennomføring. Eksosklammer. Varmluftslange 2m. Varmluftdyse 1stk. Ledningsnett. Sikringsholder og sikringer. Drivstoffdeler. Håndbok. Monteringsanvisning. Brukeanvisning. Monteringsdetaljer Alle skruer, slangeklemmer osv. som normalt brukes Drivstoffdeler (slangekoplinger osv.) Alt som trengs. SE BILDE!!! Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Fra Brønnøysund: 994 690 647 Navn/foretaksnavn: AUTOKLIMA SERVICE Katarzyna Dorota Nowak Organisasjonsform: Enkeltpersonforetak Forretningsadresse: Narverødveien 47 3113 TØNSBERG Kommune: TØNSBERG Postadresse: Bjørnsonsveien 4 A 3117 TØNSBERG E-postadresse: auto@varme-klimaservice.no Internettadresse: www.varme-klimaservice.no Telefon: - Mobil: 463 91 997 Telefaks: - Registrert i Enhetsregisteret: 27.10.2009 Stiftelsesdato: - Innehaver: Katarzyna Dorota Nowak Næringskode®: 45.200 Vedlikehold og reparasjon av motorvogner, unntatt motorsykler Sektorkode: 8200 Personlig næringsdrivende Også registrert i: Merverdiavgiftsregisteret Så lenge du får hjelp om det skulle skje noe eller noe ryker i garantitiden er et vel ok.. ser ut til at alt er med og prisen er det jo ikke noe å si noe om.. Sitér dette innlegget Link to post
sluggern Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Kjøpte denne pakken fra autoklima i vinter og monterte varmeren selv. Det som fulgte med var 1 meter luftslange, ikke 2 meter som det står beskrevet.Det var også kun 1 meter med uisolert eksosslange.Så har jeg vært deg så har jeg kjøpt fra en annen leverandør.Du må nok regne med å kjøpe diverse luftslanger og overganger og i tillegg dette monteringssettet for eksos, det måtte jeg også gjøre . For den eksosslangen blir utrolig varm hvis den ikke er skikkelig isolert. Du må nok regne med å betale 13000-14000-,kr for varmer inkl. monteringsdeler. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 (redigert) Kjøpte samme pakke. Du må nesten ha eksosdemper og brennluftdemper. Hvis ikke så får du gretne naboer garantert. Du må nok spandere dette og det kommer på rundt 2000.- (http://termomarin.no...t.aspx?plid=410) Jeg ville kanskje byttet 60mm utløp til 75mm utløp på varmeren i samme slengen. Mindre motstand i tykkere rør. Tror også du må ha eksosgjennomføring også, mener å huske at dette ikke fulgte med. Redigert 15.Mai.2012 av SvartRøyk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Jeg kjøpte D4 fra samme selger. Fikk alt som beskrive i annonsen, også skroggjennomføring. Grei fyr å handle med. Anbefales Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Kjøp alt ifra ebay heller til båt! Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Tror ikke det er lønnsomt med Eber. Muligens slanger og ventiler. Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Kjøpte pakke på Maritim. D4 inkludert monteringspakke med gjennomføring, dempet eksosslange og innluftdemper...Pakka Autoklima selger har en annen lyddemper og en annen gjennomføring. Skal ikke uttale meg om hva som erbest før jeg har montert min. Pakka kosta 13500.- hos Maritim, 2000.- mer enn hos Autoklima. Jeg fikk desverre et litt dårlig inntrykk når jeg snakka med han i telefonen, og valgte derfor Maritim som jeg er ganske sikker på at kan hjelpe meg fremover om det blir trøbbel med varmeren. Har ikke handlet luftfordelingsrør enda da jeg skal finne et egnet sted til varmeren først. Men før det må jeg fikse den H%¤# diesellekkasjen og kjøpe ny septikktank fordi den gamle hadde en million hull..... Sitér dette innlegget /Baard Link to post
pipp Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Link til deler osv. Fraktfritt http://stores.ebay.co.uk/WorldWideDieselHeatersSparesSupply?_trksid=p4340.l2563 Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Ut fra de prisene er det bare ufattelig dumt å handle utenlands. Greit å ha garanti i ryggen også. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
sluggern Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 (redigert) Kjøper mye på Ebay, Men ikke Eber til disse prisene. http://www.ebay.co.u...e#ht_4111wt_952 Med mva og tollklareringsgebyr inkl. så blir dette nesten kr 8000,- konklusjonen blir da, kjøp dette i Norge. Dette er det samme som Autoklima selger ,en bilpakke uten skroggjennomføring og brennluft demper med 60 mm utløp. Redigert 16.Mai.2012 av sluggern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 varmer til båt er luft til luft varmer til bil er luft til vann Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
haknuts Svart 19.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2012 Jeg tror ikke at Anders, Sluggern og Svartrøyk kjøpte med den båtpakken autoklima annonserer. Der følger det med isolert eksosslange og etter hva jeg kan se også en isolert skroggjennomføring. Eksospotta er ikke rustfri. Rustfri potte koster flesk. Eksospakke m slik koster visstnok ca 2500, mens pakken fra Autoklima uten potte koster kr 500. Alt i alt synes tilbudet å være svært bra, dersom du velger å ikke montere potte. Hva det har å si for støy og temp i skroggjennomføringen kan kanskje noen kommentere her? Sitér dette innlegget Bli med! Link to post
Per Garen Svart 6.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2015 Han annonserer lastebilvarmere med eksospotte og uisolert eksos slanger under båtutstyr. Dette er direkte brannfarlig da overflate temperaturen er alt for høy. Overhode ikke anbefalt å monter i båt. Jeg bestillte et sett fra hans hjemmeside hvor der står klart avbildet eksosslange og "alt inkludert" .- Glem det. Dette er til lastebil og det førte du må ut med er 3000 i utstyr for "ALT" er slettes ikke med. Totalt useriøs. Kjøp det hvor som helst andre steder. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Jeg kjøpte min D4+ av denne fyren, hentet den selv. Ble litt skeptisk når jeg så lokalene,eller garasjen. Fikk med alt som beskrevet i annonsen,kanskje fordi jeg var med?? Han importerer utenfor Eber norge slik at evt. Reklamasjon må tas direkte til han. Siden jeg bor ca 1 time unna går det greit, men bor en lengre unna bør dette tas med i regnestykket. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Flow Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 (redigert) Han annonserer lastebilvarmere med eksospotte og uisolert eksos slanger under båtutstyr. Dette er direkte brannfarlig da overflate temperaturen er alt for høy. Overhode ikke anbefalt å monter i båt. Jeg bestillte et sett fra hans hjemmeside hvor der står klart avbildet eksosslange og "alt inkludert" .- Glem det. Dette er til lastebil og det førte du må ut med er 3000 i utstyr for "ALT" er slettes ikke med. Totalt useriøs. Kjøp det hvor som helst andre steder. Hvis eksosslange blir for varm kan den enkelt isoleres med eksosbandasje, en rull koster fra kr. 199 på Biltema. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Tuning/Eksosror/Eksosbandasje-2000032773/ Redigert 7.Desember.2015 av Flow (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Sjekk ut Nettbaat sine sider...mener de har bra pris på D2.... Sitér dette innlegget Link to post
Per Garen Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Jeg handlet også hos ham og opplevde at han solgte meg en bilvarmer under fanen båtvarmer på finn.no og det var bilde av ekssosslange og markedsført at det var med alt, men dette er langt i fra alt og er kun beregnet for bil og ikke båt. Tok det opp med Eberspacher jeg og her er svaret: Hei igjen Per Beklager at du er blitt utsatt for en useriøs forhandler som selger Eberspaecher sine luftvarmere. Dette er en sleip Polakk som henter sine varmere fra Polen og selger dem billig i Norge. Vi har ikke han på vår kundeliste. Har vært i dialog med han. Uten resultater. Auto klima i Tønsberg står ikke på vår forhandler/service liste, den som står der er Autoclima på Rud i Akershus. Se vedlegg. Anbefaler at du bruker vår marinekatalog når du skal kjøpe til båt. Bruk også våre serviceverksteder som driver med båt når det gjelder tekniske spørsmål. Se vedlegg. Tusen takk for tilbakemelding, det er viktig at disse useriøse blir faset ut av nettet. Med vennlig hilsen / Best regards Bjørn Thore Mortvedt Regionsansvarlig ___________________________________________________________________________ Eberspächer AB Norge Trollåsvn 34 1414 Trollåsen Tlf : +47 66 82 30 53 Mobile: +47 90 60 96 27 Fax: +47 66 82 30 58 Mail: bjorn.mortvedt@eberspaecher.com Internett: www.eberspaecher.no Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Greit nok at han tydeligvis ikke alltid er like "flink" til å sende med alt som skal i marine pakken. Allikevel jeg hadde en positiv opplevelse, siden jeg hentet den selv, og har litt peiling på hva som skal være med, fikk jeg med alt uten å måtte "mase" eller påpeke noe. Synes det er drøyt av Eber. Norge å komme med en uttalelse som "sleip polakk", de bør jo gå litt stille i dørene da de tilsynelatende lar sine forhandlere selge varmere med en høyere fortjeneste. Da sitter de litt i glasshus når de omtaler en "konkurrent" på en slik måte. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Flow Svart 7.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2015 Rimelig drøyt og arrogant svar fra Eberspracher Norge (ut fra selskapsbetegnelsen AB fremstår de som en Norsk avdeling av et Svensk aksjeselskap). De argumenterer for å fortsette å opprettholde et monopol med mulighet til å kunne prise sine produkter forskjellig i de landene de opererer. Parallellimport som den overnevnte forhandleren driver med, er fullt lovlig og stadfestet i flere rettsavgjørelser (søk f. eks. på parallellimport EU). Japan Photo har f. eks. drevet med paralellimport via Polen i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Denne "sleipe polakken" var forøvrig helt ærlig på at han var utenfor forhandlernettet til Eber. Norge. Og sa ifra om at evt. Reklamasjon må behandles av han siden han er importøren. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
ErikN Svart 8.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 Jeg kjøpte min 4KW med marine kit av dette firmaet. Fikk god pris, god service og rask levering. Fikk også hjelp på telefon når det var noe jeg lurte på. Har bare positivt å si om AutoKlima Service AS Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.