Lovart låring Startet 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2012 Jeg er selvsagt engstelig for blåst topp-pakning, men jeg håper og tror at det ikke er dette, da vannet havner i kjølen. Er det noen som har noen gode tips til hva som "åpenbart" feiler motoren? Jeg har ikke demontert varmeveksler enda, da planen er å sjekke kjølesystemet slange for slange. Det er ikke hvit eksos, og den går jevnt og fint, så jeg tror/håper heller ikke at pakningen er blåst mellom 2 dylindre heller...På den annen side, så vet man jo aldri. Så? hva tror vi er problemet?? Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Lars Hansen Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Kan du ikke bare starte opp og se hvor det renner ut? En stor lekkasje er jo lett å oppdage... Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Finni noe ? Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 16.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Ja, så sannelig har jeg det. Jeg har vært rimelig forvirret over litt merkelige symptomer intill i dag, hvor Pettern spurte om jeg hørte en summelyd i motorrommet når tenningen var på, noe jeg ikke kunne huske å ha hørt. Jeg hadde da tidligere startet dagen med å kjøre motoren god og varm for å finne evt lekasjer. Jeg ble ganske gretten på meg selv da jeg fant ut at vannet forsvant dit det skulle; gjennom overløps-slangen. -Uansett så dro jeg ut til båten igjen for å sjekke ut fraværet av summelyd, og fant ut at sirkulasjonspumpa på ferskvannsiden ikke summet, og at alt var tilkoblet og korrekt. Jeg skjønte da at å demontere denne pumpa og kjøpe ny var plan A, og håpe at det var dette som var løsningen. Samtidig så ble jeg ganske frustrert, og freste ut litt bannskap samtidig som jeg kittet til denne hersens pumpa meg skrujernet jeg hadde i hånda, og da ble det litt liv gitt!!! Så jeg kakket litt til på den, og da gikk den som den dagen den var ny. Glad og lettet forlot jeg marinaen sjøveien mens jeg sang for full hals. Sjarsbårgs gladeste.... hehehehe Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
blycher Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Hei! høres ut som du har marteckjøling...har du sil ut fra termostat?hvis ikke kan det hende det har løsnet noen rustflak som har kjilt skovelen i den elektriske ferskvannspumpen din.Denne er magnetdrevet så når du har klakket til den med skruhjernet har det antaglighvis løsnet...bare en tanke.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.