jespero Startet 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2012 Føler meg litt lurt eller dum om man vil. Kjøpte Nonstop white i det håpet om og få en flott og fin hvit skrogbunn. Men enten er jeg fargeblind ellers er det noe galt med de boksene jeg har åpnet. For meg så ser de mer beige/offwhite ut enn hvit. Skal det være sånn, eller har jeg fått noe feil? Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Du er ikke dum eller fargeblind - det er derimot ingeniøren hos jotun. Jeg har sprayet drevet mitt eggehvit/gulhvit. Ble litt sjokkert når jeg sprayet - var for sent å snu. Ble ikke så fint opp mot mitt hvite akterspeil. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 kan det være at det er fordi den heter NONSTOP white ??? den som bare heter hvit er hvit? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Våtbåt Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Drevsprayen heter white. Burde være hvit da?! Sitér dette innlegget Link to post
Doldis Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Hadde på Nonstop white på en båt for et par år siden, og det ble blendahvitt mener jeg og huske. Problemet var at det grodde mye mer på det enn Nonstop blå... Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Jeg har også erfart dette og ble fortalt at det er fordi bunnstoff er iblandet kobber og at den derfor blir offwhite i fargen. Ikke vet jeg, kanskje noen kan bekrefte/avkrefte dette? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2012 Og det er helt riktig.bunnstoff er aldri helt hvitt pga av bla kobberet. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Anders_H Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Min Nonstop er minst like hvit som skroget over vannlinja (egghvit?). Men dersom jeg ikke rører "godt nok" opp fra bunnen kan fargen være litt gulaktig i starten- øverst i boksen. Jeg har ikke problemer med groing i Tønsbergfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Vet ikke om det synes så godt men det er stoooor forskjell i akterspeilet mitt som er eggehvit og drevet som har litt gul/rødskjær i seg. Sitér dette innlegget Link to post
jespero Svart 16.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Lik farge under båten min, som på drevet ditt. :( Sitér dette innlegget Link to post
jespero Svart 16.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 kan det være at det er fordi den heter NONSTOP white ??? den som bare heter hvit er hvit? Håper det var ment som en spøk? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 nei egentlig ikke har funnet ut for herrans mange år siden at grå var greiest da og prøve å få drevet likt som båten bare var og glemme , Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
jespero Svart 16.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Står antifouling white på alle de boksene jeg har sett, og white er vel hvit det. Og ikke en variant av hvit. Vel, vel.. uansett ikke stort å få gjort med det. Eggehvit/beige skrog i sommer.. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Det er vel derfor det ikke er så mange hvite drev å se kanskje - de har lært he he... Men en skikkelig lysegrå hadde kanskje gått an. Ja ja... Overlever dette også. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 netopp, prøve å matche farger slikt er omtrent umulig så derfor har som sagt dreva mine vært grå på prosjektet mitt nå skal jeg prøve sølvgrå felglakk ,blir det helt umulig blir det grå drevfarge Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Våtbåt Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 En liten oppdatering her - etter noen dager fikk drevet en mer hvit-aktig farge, faktisk så hvit at det er akseptabelt og finere enn den mørke triste VP-gråe fargen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.