Jump to content

Bygge nye kanter på forhøyningen under luka

hanseat2009

Recommended Posts

Hei! Jeg har en Granada 27 med defekt takluke. Jeg har prøvd å finne samme type luke med lik avrundingsgrad, men det har jeg hatt dårlige resultater med hittil. Planen er derfor å tilpasse forhøyningen som allerede er der, slik at avrundingen på kantene blir lik som den nye luken jeg har kjøpt. Jeg tenker å bygge opp med epoxy eller glassfiber.. Er det noen som har noe tips rundt dette? Hva er lurest å gjøre her?

Hei Sæbø!

Her er et bilde som viser hvordan den nye luken henger over kanten (bildet lyver litt, fordi den gamle luken er ikke tatt av enda)

bilde2.jpg

Jeg må bygge opp slik at kanten har samme avrundingshjørne.. så det er kun hjørnene som må bygges opp

På bildet under ser man avrundingsgraden på den nye luken når den ligger over hullet. Jeg må kutte litt i skroget også.

bilde.jpg

Jeg skulle gjerne unngått å gjøre denne operasjonen hvis det bare fantes en luke som matcher den gamle... men det finner jeg ikke.. Jeg har sett etter tilsvarende luke i 2 år..

Så, som sagt trenger noen tips på hvordan dette skal gjøres hvis jeg skal bygge opp hjørnene under. ;-)

Hva med å lage en ramme i King Starboard som du legger utenpå den originale som en overgang? Denne kan jo freses med overfres, slik at du får de rette profilene inn- og utvendig. Og da slipper du også masse sliping og plastring...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...