hanseat2009 Startet 15.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2012 Hei! Jeg har en Granada 27 med defekt takluke. Jeg har prøvd å finne samme type luke med lik avrundingsgrad, men det har jeg hatt dårlige resultater med hittil. Planen er derfor å tilpasse forhøyningen som allerede er der, slik at avrundingen på kantene blir lik som den nye luken jeg har kjøpt. Jeg tenker å bygge opp med epoxy eller glassfiber.. Er det noen som har noe tips rundt dette? Hva er lurest å gjøre her? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Bilder vil alltid hjelpe for å avklare spørsmålet Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
hanseat2009 Svart 16.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Hei Sæbø! Her er et bilde som viser hvordan den nye luken henger over kanten (bildet lyver litt, fordi den gamle luken er ikke tatt av enda) Jeg må bygge opp slik at kanten har samme avrundingshjørne.. så det er kun hjørnene som må bygges opp På bildet under ser man avrundingsgraden på den nye luken når den ligger over hullet. Jeg må kutte litt i skroget også. Jeg skulle gjerne unngått å gjøre denne operasjonen hvis det bare fantes en luke som matcher den gamle... men det finner jeg ikke.. Jeg har sett etter tilsvarende luke i 2 år.. Så, som sagt trenger noen tips på hvordan dette skal gjøres hvis jeg skal bygge opp hjørnene under. ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Jeg er ganske sikker på at den båten har luker og vinduer fra Moonlight. Og de er her: Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Hva med å lage en ramme i King Starboard som du legger utenpå den originale som en overgang? Denne kan jo freses med overfres, slik at du får de rette profilene inn- og utvendig. Og da slipper du også masse sliping og plastring... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hanseat2009 Svart 16.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 @ Mulligan, takk jeg har sendt en forespørsel til Sleipner om de har en luke som passer. Hei Index, vet du hvor jeg kan få tak i King starboard? :) Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Hei Hvis du ikke får tak i luke hos sleipner så er det mulig de kan lage for deg hos http://www.ertec.no/ Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 Beklager den kraftige skrikans teksten ,håper det ble bedre nå Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
index Svart 16.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2012 King Starboard forhandles av f.eks Maritim. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.