Viknes 6BY Startet 16.Mai.2012 Del på Facebook Startet 16.Mai.2012 Har en 08 mod Viknes, hvor det har oppstått lekkasje i pakkboks. Dette er av typen Bosvik, som er fettsmurt. (simmer ringer)Drifts tid er ca 500 timer. Dette var jo svært kort levetid og jeg har vært i Kontakt med Bosvik som henviste videre reklamajon til viknes. (bosvik levrandør mente dette var en reklamasjon, men henviste meg videre til Viknes) Tetningen er smurt med forsiktighet, men til tross for dette, ser det ut til at at Tetningen er havarert. Oppretting av motor, er det ikke noe og utsette på og hylse Tetningen, har jeg stelt med siden båten var ny. Ser ikke ut til at leverandør av båten, er imøtekommende vedrørende reklamajon. Jeg har tenkt å bytte tetning til Volvo mansjetten. Det vil si en vedlikeholdsfri gummi belg, som Volvo har levert. Er det noen andre på forumet som har erfaring med denne.? Da tenker jeg på Volvo mansjetten. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 16.Mai.2012 Del på Facebook Svart 16.Mai.2012 Har oljesmurt pakkbos på min Viknes ( har gått greit 1600t ), men har tidligere hatt Bosvik fettsmurt pakkboks på en sjark. Har ikke hatt noen lekkasjer. Tror du bare har vært uheldig. Hadde bare byttet simmering i første omgang..Tror ikke volvo kondomene er evigvarende eller ufeilbarlige, det har vel vært noen diskusjoner for og imot disse på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 16.Mai.2012 Del på Facebook Svart 16.Mai.2012 Jeg har også Bosvik pakkboks i min Viknes, Denne er fortsatt tilnærmet dryppfri etter ca. 1000 driftstimer. Disse pakkboksene er det viktig å lufte når båten sjøsettes, hvis ikke vil det oppstå varmgang og problemer. Jeg etterstrammer min pakkboks ca. 2 ganger hver sesong, og da kun 1/4 tørn. Har forøvrig hatt Volvokondom i 2 tidligere båter. Opplevde aldri problemer med dem heller, men viktig at de gis lit fett noen ganger i løpet av sommeren, samt at de også luftes når båten sjøsettes. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 18.Mai.2012 Del på Facebook Svart 18.Mai.2012 Enig Terron. Få luft ut av hylse og pakkboks etter sjøsetting, og vær veldig sparsom med å vri på fettkopp. Har hatt 2 båter der tidliger eiere u hvertfall har smurt for mye, og gjerne heller ikke luftet ut. Begge byttet jeg simringer på (husk syrefaste fjærer, i hverfall på den bakerste), og gummi mellom hylserør og pakkboks. De sveller ofte ut ved overdreven bruk av fett, Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2012 Vel, innrømmer litt slurv på lufting ved sjø setting, men mange kloke sier det aldri har vært nødvendig å lufte.. Har alltid fulgt med tempen på hilsen., men er litt betengt med å montere Volvo muffen. Kanskje bosviken skal gående sjanse til.? Ny sesong ed nye simmer ringer. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 21.Mai.2012 Del på Facebook Svart 21.Mai.2012 Tror nok også det er mangel ¨på lufting som har ødelagt tetningen. Kan legge til at jeg tror du får mye moro før Viknes stiller opp. Elendig kundeoppfølging er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.