Jump to content

Suzuki DT30 ujevn tomgang

crusern

Recommended Posts

Hei har samme motoren med litt trøbbel om dagen... Dt30c heter min og årstall står på stammen sammen med typebetegnlsen... Min er ifra 1998 , Virker bra igjen nå... Motoren din har forskjellige sensorer som styrer tomgangen og fortenning... Litt avhengig av årstall som du mulig ikke kjenner siden du skriver ca 2001 modell.

Forskjeller er 2 og 3 sylindre som er skille på 80 tallet og forskjell i følere som kom på forskjellige år på 90 tallet...

Når du starter motoren din så sender føleren bakpå topplokket signal til cdi boksen om temperatur på motoren... ( etter et visst årstall på 90 tallet hvor den før målte vanntrykk ikke temp) Er motoren kald er tenning på 5grader fortenning for høy tomgang i 12-15sekunder for så å roe seg. Er motoren varm så varer høy tomgang i 3-4sekunder før den går ned...

Tror nk problemet ditt er her ikke dyser og annet... "mye" problemer med disse motorene og sensorene.. Tps sensoren bla som kranglet hos meg og dårlig kontakt et annet sted... Den økte ikke tomgang ved oppstart og orket ikke noe ... Lå inne feilmelding så motoren lå i nødmodus...

Hvis din virker bra ellers så er det nok kun noe problem med fortenningen bare...

Redigert av bukt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...