Tine IV Svart 4.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2006 Har dem ikke driti seg ut nok snart ? Er vel bare en haug med maktsyke gammle gubber...... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lotus Svart 4.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2006 Redningsselskapet vil kaste presidenten (den nye altså) Lotus Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2006 Denne var "spenstig": Leiaren i valkomiteen, Anton Iversen, frå Molde, avslår overfor Bergens Tidende å grunngje kvifor valkomiteen vil fjerne Hellandsjø som president og erstatte han med Gunnar Knutsen. - Det stemmer at vi har innstilt ein annan person. Eg forstår spørsmålet ditt, men vil ikkje seie noko. Du får finne ut av dette sjølv, er alt Iversen vil seie. Hvordan skal journalisten i BT kunne finne ut av dette sjølv ? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 5.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2006 Tror hele greiene kommer til å ende opp hos Dodraugen jeg ? Den som blir ansatt får en kjempejobb med å rydde opp og han bør være rimelig brutal kan det virke som. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 5.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2006 Slik JEG forstår dette, så er det kun ved palasset på Høvik at det bråk... (DET blir i hvertfall stadig påengtert i massemedia!) Hmm.. Hvor MANGE er ansatt der? Spør fordi: HVIS land-organisasjonen er rammet av "elefantsyke", er det nå kanskje noen som frykter for jobben sin...? Det var bare en tanke..... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
bliss X Svart 5.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2006 Så et innslag på nyhetene i går, og fikk det intrykk av at uenigheten nå dreier seg om granskning/ikke granskning. Granskningsprosessen ble stoppet pga hensynet til de ansatte. Det er nok omkring dette temaet at de høye herrer strides, og det er helt klart et vanskelig spørsmål som det er umulig for utenforstående å mene så veldig mye om. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 7.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2006 Og mer storm skal det bli. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 7.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2006 Ahaaa!! Kanskje min første innskytelse slår til: ALTFOR mange ansatte på Høvik, og så begynner intrigemakeri for å få hindre oppsigelser?? Synes synd på Hellandsjø! Og synd på NSSR som institusjon! KLART (!) at ansatte hyler "etter å ha vært ansatt i 20 - 30 år"! Skulle bare mangle. Men Hellandsjø hadde meget kort tid til Landsmøtet i Bodø, og MÅTTE gjøre noe. Skal bli intr. å følge utviklingen. (Ovenstående ER synsing!!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mulligan Svart 9.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2006 Og idag fikk jeg rykkerbrev fra dem. De ville ha sitt tilgodehavende snarest ble det uttrykt. De kan de tro..... Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Kun en uke igjen til landsmøtet... Var det ikke noe på nyhetene for litt siden om uvettig pengebruk, heli-turer og dyre viner? Tror neppe at "folka på sjøen" var med på slikt! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Nemo Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 Hadde jo i det lengste ventet at valgkommiteen hadde slått retrett. Å foreslå en som nettopp er blitt kastet fra styret til å lede selskapet virker lite gjennomtenkt. Faren er jo ablolutt tilstede at denne stormen også vil gå ut over "folka på sjøen". Håper det nå blir ro. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2006 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_o...nnmark/1.479100 Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 25.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2006 (redigert) MER BRÅK: Redningsselskapet er ikke ferdig med bråket internt i organisasjonen. Fredag må landsmøtet forholde seg til en knusende rapport fra et eksternt granskingsutvalg. Det kan se ut som om enkelte ledere vil bli anmeldt til Økokrim for korrupsjon. Forøvrig beskriver rapporten en organisasjon uten styring og som er gjennomsyret av ukultur. Fint å endelig få vite hvor penga tar veien. Lotus Redigert 25.Mai.2006 av Lotus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 26.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2006 Les denne før dom felles Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 26.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2006 Det vil ingen ende ta http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1330096.ece Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2006 Trist at man nå ikke kan legge ned våpnene og begynne å se framover og tenke på selskapets beste. Jeg tar normalt alt som skrives i pressen med minst "en klype salt", men ... Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 26.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2006 Enig med Lasse. Nå må de se fremover å legge gamle strider bak seg. Det som starter opp igjen nå er meningsløs bruk av ressurser og setter redningselskapet i særlig dårlig lys. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 26.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2006 Vi har to muligheter: 1) Fortsette å harselere med/over NSSR eller 2) håpe og tro at det blir ryddet opp og så se fremover! Jeg velger det siste for vi er tjent med et mest mulig velfungerende NSSR. Hvem som skal finanisiere NSSR er en annen diskusjon. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mulligan Svart 26.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2006 to muligheter: Eller den tredje. Gi uttrykk for sine meninger. Her på siden for eksempel. Blir lest av ganske mange vil jeg tro. Eller som jeg, la være å betale kontingent. Vil øyeblikkelig bli betalt når jeg begynner å tro på dem igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 26.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2006 Eller som jeg, la være å betale kontingent. Vil øyeblikkelig bli betalt når jeg begynner å tro på dem igjen. Og akkurat DET blir det lenge til for mitt vedkommende, med mindre det blir en revolusjon på landsmøtet. TROR det er altfor mange (og unødvendige) "ukulturelle" på Høvik til at DET kan skje! (Alt KUN bassert på presseoppslagene.) Som jeg før har sagt: TRIST! Trist for alle de som har "spandert" tid og krefter på selskapet i MANGE år! Trist for "gutta på sjøen", som kanskje blir synonyme med elendigheta! Om Staten burde ta over hele kostebinneriet? Nei, i utgangspunktet er jeg uenig i DET; Blir sikkert enda mere unødvendig byråkrati, men JA, hvis dette får fortsette!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Arnstein Svart 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 Lars Hellandsjø gjenvalgt til president i Redningsselskapet. Dette var bra. Nå tror jeg det blir andre boller. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Kjell E Svart 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 - og Landsrådet er nedlagt. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
ivar Svart 27.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 - og Landsrådet er nedlagt. Nyvalgt visepresident Anne Holm Gundersen er idag leder av Hovedredningssentralen i Nordnorge. Og virker som en høyst oppegående dame. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
lippert Svart 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 Heldigvis ser det ut til at landsmøtet har klart å fatte noen gode vedtak. At Landsrådet ble nedlagt var et smart vedtakt som burde ha kommet tidligere. Det ser ut som om det er lagt et grunnlag for å kunne få ryddet ordentlig opp i Redningsselskapet. Og i høst får de ny generalsekretær som det er tæl i. Dette kan bli bra. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Avsluttet2 Svart 27.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2006 Trist, bare trist........ Men når frivillige orgnaisasjoner vokser seg store er det ofte bare et tidspørsmål når de de ødeleggende konfliktene kommer.... Konfliktene i redningsselskapet er så store at en aldri vil komme tilbake til der en var, men forhåpentligvis og sansynligvis vil de lande på beina og komme tilbake selv om de er svekket. Det koster, på alle plan - men som sagt , ofte ungåelig i slike organisasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.