Jump to content

Mer bråk i NSSR...!

ivar

Recommended Posts

Denne var "spenstig":

Leiaren i valkomiteen, Anton Iversen, frå Molde, avslår overfor Bergens Tidende å grunngje kvifor valkomiteen vil fjerne Hellandsjø som president og erstatte han med Gunnar Knutsen.

- Det stemmer at vi har innstilt ein annan person. Eg forstår spørsmålet ditt, men vil ikkje seie noko. Du får finne ut av dette sjølv, er alt Iversen vil seie.

Hvordan skal journalisten i BT kunne finne ut av dette sjølv ?

Slik JEG forstår dette, så er det kun ved palasset på Høvik at det bråk... (DET blir i hvertfall stadig påengtert i massemedia!)

Hmm.. Hvor MANGE er ansatt der?

Spør fordi: HVIS land-organisasjonen er rammet av "elefantsyke", er det nå kanskje noen som frykter for jobben sin...?

Det var bare en tanke.....

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Så et innslag på nyhetene i går, og fikk det intrykk av at uenigheten nå dreier seg om granskning/ikke granskning.

Granskningsprosessen ble stoppet pga hensynet til de ansatte. Det er nok omkring dette temaet at de høye herrer strides, og det er helt klart et vanskelig spørsmål som det er umulig for utenforstående å mene så veldig mye om.

Ahaaa!! Kanskje min første innskytelse slår til: ALTFOR mange ansatte på Høvik, og så begynner intrigemakeri for å få hindre oppsigelser?? Synes synd på Hellandsjø! Og synd på NSSR som institusjon! KLART (!) at ansatte hyler "etter å ha vært ansatt i 20 - 30 år"! Skulle bare mangle. Men Hellandsjø hadde meget kort tid til Landsmøtet i Bodø, og MÅTTE gjøre noe.

Skal bli intr. å følge utviklingen.

(Ovenstående ER synsing!!)

• 2 uker senere...

Hadde jo i det lengste ventet at valgkommiteen hadde slått retrett. Å foreslå en som nettopp er blitt kastet fra styret til å lede selskapet virker lite gjennomtenkt. Faren er jo ablolutt tilstede at denne stormen også vil gå ut over "folka på sjøen".

Håper det nå blir ro. :discuss:

Bilde

MER BRÅK: Redningsselskapet er ikke ferdig med bråket internt i organisasjonen.

Fredag må landsmøtet forholde seg til en knusende rapport fra et eksternt granskingsutvalg.

Det kan se ut som om enkelte ledere vil bli anmeldt til Økokrim for korrupsjon.

Forøvrig beskriver rapporten en organisasjon uten styring og som er gjennomsyret av ukultur.

Fint å endelig få vite hvor penga tar veien. :smiley:

Lotus

Redigert av Lotus (see edit history)

Vi har to muligheter:

1) Fortsette å harselere med/over NSSR

eller

2) håpe og tro at det blir ryddet opp og så se fremover!

Jeg velger det siste for vi er tjent med et mest mulig velfungerende NSSR. Hvem som skal finanisiere NSSR er en annen diskusjon.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

to muligheter:

Eller den tredje.

Gi uttrykk for sine meninger.

Her på siden for eksempel. Blir lest av ganske mange vil jeg tro.

Eller som jeg, la være å betale kontingent. Vil øyeblikkelig bli betalt når jeg begynner å tro på dem igjen.

Eller som jeg, la være å betale kontingent. Vil øyeblikkelig bli betalt når jeg begynner å tro på dem igjen.

Og akkurat DET blir det lenge til for mitt vedkommende, med mindre det blir en revolusjon på landsmøtet. TROR det er altfor mange (og unødvendige) "ukulturelle" på Høvik til at DET kan skje!

(Alt KUN bassert på presseoppslagene.)

Som jeg før har sagt: TRIST!

Trist for alle de som har "spandert" tid og krefter på selskapet i MANGE år!

Trist for "gutta på sjøen", som kanskje blir synonyme med elendigheta!

Om Staten burde ta over hele kostebinneriet? Nei, i utgangspunktet er jeg uenig i DET; Blir sikkert enda mere unødvendig byråkrati, men JA, hvis dette får fortsette!!

- og Landsrådet er nedlagt.

Nyvalgt visepresident Anne Holm Gundersen er idag leder av Hovedredningssentralen i Nordnorge. Og virker som en høyst oppegående dame.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Heldigvis ser det ut til at landsmøtet har klart å fatte noen gode vedtak. At Landsrådet ble nedlagt var et smart vedtakt som burde ha kommet tidligere. Det ser ut som om det er lagt et grunnlag for å kunne få ryddet ordentlig opp i Redningsselskapet. Og i høst får de ny generalsekretær som det er tæl i. Dette kan bli bra.

mvh Knut Erik

Trist, bare trist........

Men når frivillige orgnaisasjoner vokser seg store er det ofte bare et tidspørsmål når de de ødeleggende konfliktene kommer....

Konfliktene i redningsselskapet er så store at en aldri vil komme tilbake til der en var, men forhåpentligvis og sansynligvis vil de lande på beina og komme tilbake selv om de er svekket.

Det koster, på alle plan - men som sagt , ofte ungåelig i slike organisasjoner.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...