Fru Jacobsen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Det vel så enkelt som at de som oppfører seg ordentlig, kjører edru, har lanterner tent, nok vester etc. syns det er fint med politi på sjøen. Og de som ikke har det ønsker seg naturlig nok å se mindre til pilitiet på sjøen Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Audiquattro Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Synes de siste årenes både dødsulykker og alvorlige ulykker med fyll og båt legger denne debatten død.. Dere som mener med alvor at de ikke har noe på sjøen å gjøre bør ta et nyhetssøk på dødsulykker med båt de siste somrene, vil gjerne høre dere bagatellisere problemer med fart, fyll og båtkjøring etter at dere har slått opp dette. Er vel ikke noen som helst tvil om at det er mer og mer behov for Onkel P på sjøen med både preventivt tilstedeværelse og aktiv kontrollering. Jeg kan jo ikke argumentere mot, da det er skattebetalerne som sitter igjen med regningen om ting går "åt skogen". Vi har jo som kjent et offentlig helsevesen. Samtidig er det veldig få som røsker røyken ut av kjeften på folk eller tar isen fra en overvektig person. Så kan man jo hevde at å røyke og å spise usunt kun går utover personen selv. Det er jo ikke helt sant da passiv røyking og visst nok også skal være skadelig. Økonomisk sett er ivertfall ikke jeg i tvil om at de to sistnevnte eksempler gjør et større innhogg i statskassen enn om en og annen stakkar skulle finne på å gå ned med flagget til topps. Eller drukner med buksa på knærne for den slags skyld. Vil bare nevne til slutt at jeg ikke bryr meg om hva folk putter i kroppen sin. Samtidig synes jeg det er fint å slippe å bli fortalt at jeg MÅ ha med redningsvest om jeg skal padle over sundet. Det bør jeg være stand til å bedømme selv? (Holy crap nå blir det bråk) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Det vel så enkelt som at de som oppfører seg ordentlig, kjører edru, har lanterner tent, nok vester etc. syns det er fint med politi på sjøen. Og de som ikke har det ønsker seg naturlig nok å se mindre til pilitiet på sjøen Spot on. Takk Fru Jacobsen - skal vinke eller flagge til deg neste gang du passerer vindu på jobben. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 At det er politi på sjøen synest eg er flott. Og at politiet skal disponere egne båter synest eg er sjølvsagt. Det er mange festivaler og festehelger utenom ferie og anna helgefyll, så det er behov. Politiet har også ansvar på skadesteder, og trenger rask ankomst. Så å rekvirere båt ved behov kan forsinke aksjoner. At det virker kostbart med politiets sjøtjeneste, og at det kan gå ut over andre tjenester er underordnet. Politiets manglende ressurser skyldes prioriteringer på stortinget. Hadde de sett verdien av sikkerhet på sjøen med meir åpne øyne så hadde både politi og redningsselskapet hatt rommelig økonomi. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bearded Beast Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 ja nei det var litt av en konklusjon fru jacobsen. de som ikkje ser nytten av politi på sjøen er nok en real bandittgjeng alle i hop... har vanskelig for å finne ord for slike utsagn som det der. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Det var jo på tide at en greide å målbinde deg Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
G-sabb Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 (redigert) 100% enig med Fru Jacobsen og Sæbø Redigert 11.Mai.2013 av Bøø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Hadde de sett verdien av sikkerhet på sjøen med meir åpne øyne så hadde redningselskapet fått penger og ikkje politiet. Bruke titalls millioner i hvert fylke for å putre rundt å sjekke om folk har vest på. Om noe skulle skje som de hele tider prater om så må det i så fall skje mellom 0900 og 1500 om de skal greie vær på pletten noe tidligere enn før. Nå kjenner ikkje eg forhold andre sted men her er det st.hans som er den store båtdagen og da er både kystvakten og redningsskøyta utpå her og under sommerfesten på Giske, lokal øyfestival, da har også politiet vært utpå og sjekket promille. Noe videre behov er der faktisk ikkje. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Behovet er nok større i senrale strøk hvor det faktisk ferdes folk Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Zitt Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 100% enig med Fru Jacobsen og Sæbø Det du kanskje ikke tenker på, Plutonium, er at det er ikke Redningsselskapet eller andres oppgaver å ta hånd om kriminelle handlinger. Det skal Politiet ta seg av, sikre skadested, avhør av vitner osv. At de også tar seg av promillekontroll, redningsvestpåbud og andre påbud og regler er jo flott det, så lenge de har tid til det. Det har haglet med kritikk til Politiet etter 22.juli, så at de nå er litt i forkant på sjøen ønsker iallfall jeg velkommen. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Ja nei det nytter sjølvsagt ikkje å avhøre vitner uten en diger båt.. Nei folka begeret er nådd for min del. Båtplassen er ikkje lenger et sted for meg. Etter å ha blitt kalt både det ene og det andre i lang tid samt erklært direkte uønsket så får en ta sin kappe og gå. Båtplassens medlemmer er nå bare pratmakere og synsere. 90 % av all kunnskap som var her er borte for lengst. De 3 som nå sitter igjen med kunnskap og deler den får ha lykke til. Gon'r* Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Skal tro hvorfor Uglesetts eneste bidrag i båtforumet går ut på å hisse opp til diskusjon og trekke opp gamle tråder som denne. Andre tråden han trekker opp på få dager nå.... Utover det er det OT-forumet han diskuterer på. Hvilket annet nick er det han egentlig går under her på åpent forum? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Nei folka begeret er nådd for min del. Båtplassen er ikkje lenger et sted for meg. Lover du? Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Audiquattro Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Ja nei det nytter sjølvsagt ikkje å avhøre vitner uten en diger båt.. Nei folka begeret er nådd for min del. Båtplassen er ikkje lenger et sted for meg. Etter å ha blitt kalt både det ene og det andre i lang tid samt erklært direkte uønsket så får en ta sin kappe og gå. Båtplassens medlemmer er nå bare pratmakere og synsere. 90 % av all kunnskap som var her er borte for lengst. De 3 som nå sitter igjen med kunnskap og deler den får ha lykke til. Gon'r* Det var da volsomt til reaksjon. Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 (redigert) Rapport fra politibåtene i uke 30 https://www.politi.no/agder/aktuelt/nyhetsarkiv/2010_08/Nyhet_8909.xml Er visst fra 2010 den der. Finnes det noen nyere statistikk tilgjengelig? Edit: Her er en fra 2012 https://www.politi.no/agder/aktuelt/nyhetsarkiv/2012_08/Nyhet_11583.xhtml Redigert 11.Mai.2013 av ohm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Ingen alvorlige hendelser i uke 32. De var kun helt uskyldige episoder. Ingen behov for helikopter, monsterbåt eller politi som leter med lys og lykte for å finne noen å bøtelegge. Ingen alvorlige hendelser? leste hva det stod vel? Det var 7 tilfeller av anmeldelse for promille, en om dagen i gjennomsnitt - det kaller jeg alvorlig, og ikke minst forebyggende. Hvert eneste år har vi tilfeller av promillekjøring om får følger - senest i går var det vel en situasjon i Bergen. Men ut fra dine tidligere innlegg så er vel promille helt i orden på sjøen. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
millisivert Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 [...]Hvert eneste år har vi tilfeller av promillekjøring om får følger - senest i går var det vel en situasjon i Bergen[...] Ja, da var det (i følge BT) en gammel gubbe i en 30 år gammel båt som kløna det til og fikk laget riper i gelcoaten til en båt eller tre, håper ikke det ere den typen saker de har investert i ny båt for. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Det var ikke den type skader jeg tenkte på, og det ble vel skader for 40.000 i Bergen. Små eller store skader, promillekjøring er vel ikke bra okke som - håper ingen forsvarer det. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 ....................n gammel gubbe i en 30 år gammel båt som kløna det til og fikk laget riper i gelcoaten til en båt eller tre, håper ikke det ere den typen saker de har investert i ny båt for. Trolig meir promille en vanlig styrepils der, som ender i skadeverk, og så stikker de av,... og så skaller/utøver vold og truer fornermede. "Kløna det til...." erremulig... Dette balanserer mellom hvorvidt jobben til politiet på sjø er viktig, eller hvorvidt de kunne klart seg med en gammel båt. Ingen tvil om at nokon BP'ere burde hold seg vekke både frå tastatur og sjø. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Benji Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Ingen tvil om at nokon BP'ere burde hold seg vekke både frå tastatur og sjø. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Dalton Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Ja, da var det (i følge BT) en gammel gubbe i en 30 år gammel båt som kløna det til og fikk laget riper i gelcoaten til en båt eller tre, håper ikke det ere den typen saker de har investert i ny båt for. Hva alder på båten har med saken å gjøre er mer enn jeg klarer å se, men hvorvidt saken er alvorlig eller ikke er det vel ingen tvil om. Kunne fort ha vært unger i jolle det hadde gått utover. Det har jo vært saker der en beruset bilfører har skadet andre biler(ingen personer) på en parkeringsplass. Ingen som bagatelliserer saken da, ei heller klager over at politiet tar tak i det. Hvorfor skal det være noen forskjell bare fordi dette skjedde på sjøen? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
puddingen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Vi skal liksom være litt `frie`på sjøen serru.. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Aaaah, glemte meg bort litt der. Beklager virkelig...? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Jeg har jobbet på sjøen et helt liv og de siste 25 årene mye med berging av både store og små fartøyer, og jeg må si det nesten smerter litt å se hva noen uttrykker av holdninger. Fyllekjøring er ikke trygt! forstår dere ikke det?? Heller ikke kjøring med joller i en haug med knop uten vest, det er farlig det også folks!. Det nytter ikke si at "det er mitt eget ansvar". Hvor moro er det å lete etter savnede i et par dager for så å finne halve båtføreren den ene dagen og den andre halvparten dagen etter? Hva tror dere? Puddingen; (m.fl) Vi kan ikke tillate oss og være så frie på sjøen serru! Et par pils fungerer for noen men veldig mange stopper ikke med den ene, derfor MÅ vi ha Politi på sjøen for å regulere det for de som ikke skjønner det selv. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Zitt Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Kan vi få klone deg, Fru Jacobsen, slik at du varer evig? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.