puddingen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Tiltredes Fruen Var reinspikka ironi ! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Jada jeg kjenner deg nå Puddingen ;-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
puddingen Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Artekno Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 Forslag: en kaptein trenger ikke å være politiutdannet mann. Ansett en sjømann, som har med seg tjenestemenn etter turnusliste. (iPad) Hallo! I Oslo ville de ikke en gang benytte sivilt utdannet helikopterpilot, men insisterte på at vedkommende måtte være politiutdannet!! Hvordan skal det da være mulig å frariste ivrige tjenestemenn roret i en hurtiggående (morsom...) båt midt i sommeridyllen, men toppløse jenter på alle svaberg? Lykke til med det! PS! Når jeg ser en politibåt så pleier jeg å øke farten med 20%, fra 5 til 6 knop, som liksom for å provosere! I am soooo mean... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Fru Jacobsen Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 Voksent Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
jerognal Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 Ble stoppet av politiet med en brygge på slep i mørket, båten hadde lys men ikke bryggen, hadde i farten glemt lommeboken og.. Helt utav intet kommer gamle kjølen opp på siden, (italiabåten) og ut kommer en dame som skjelte meg ut etter noter om at eg skulle hatt lys på slepet, og hvorfor eg ikke hadde båtførerbevis og id med, hvem sin båt det var, hvem jeg var, hva jeg drev på med.... Nå har det seg slik at vi har IKKE leg.plikt i dette landet. Det er IKKE straffbart å gå på tur, kjøre båt eller noe annet uten legitimasjon. Er du eldre enn 1980 trenger du ikke båtførerbevis. Altså trenger du INGEN papirer på deg.... Du har derimot plikt å oppgi dine personalia til politiet. Der stopper det. Så hu dama der skulle fått svare for seg om hu stoppa meg iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 du må vel legitimere deg for å bevise at du er født før 1980... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Fru Jacobsen Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 Så hu dama der skulle fått svare for seg om hu stoppa meg iallefall. Kan du fortelle oss hvordan du hadde gått fram i så fall? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Artekno Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 du må vel legitimere deg for å bevise at du er født før 1980... Nei. Det må man ikke. Politiet kan kun be om personalia. Som sagt over her, det er IKKE legitimasjonsplikt i Norge. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
jerognal Svart 14.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2013 Nei. Les: http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/for/sf/nh/nh-20090303-0259.html&emne=b%E5tf%F8rerbevis*& Oppgitte personalia får politiet sjekke over radio tenker jeg. Du vet vel personnummeret ditt... Kan du fortelle oss hvordan du hadde gått fram i så fall? Dama hadde fått beskjed i en høflig tone om hvordan loven er her i landet. Man forventer at en politibetjent skal kunne loven før hun kjefter meg full om hvorfor jeg ikke har ID på meg... JEG gjentar: Vi har IKKE leg. plikt her i landet. Regner med at kollega som ba dama roe seg, skjønte at hu tabba seg ut der... Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Syns denne diskusjonen føyer seg pent inn blant all annen kritikk mot norsk politi. Begriper ikke hvorfor så mange har i mot å bli stoppet av politiet. Det er jo bare å følge lover og regler, være høflig og oppføre seg ordentlig, så er det da ikke noe problem. Nærvær av politiet er preventivt, og bør bifalles! Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
jerognal Svart 15.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2013 Nå er det slik at det meste av politifolk er hyggelig og høflig. (Har mye med dem å gjøre på skytebanen her.) Det finnes dog endel som har feil yrke. Som her: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Anmelder-UP-folk-for-politivold-2891849.html#.UZNtEbWeOSo Snakkes jeg til i en høflig tone, blir mitt svar slik og. Men bajaser som oppfører seg i strid med folkeskikk har jeg intet til overs for. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Brodne kar i alle land... Også blandt båtbrukere! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Stjernen ! Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Mye meninger om politiet her ja ! Så lenge de følger litt kardemommelov på sjøen så er det greit. Men noen ganger skjeder de seg,og det går ut over andre som vil kose seg på vannet. Men om alt er i orden,og politiet er hygglige går det som regel greit. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Men noen ganger skjeder de seg,og det går ut over andre som vil kose seg på vannet. Huff da! Beklager, kunne ikke dy meg! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Uglesett Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Jeg tror politiets tilstedeværelse på sjøen er stort sett bortkastet. Ok at de tar noen som kjører for fort med joller, er for unge eller mangler vest. Disse kontrollene tapper politiet for ressurser akkurat når ressursene er som knappest, i fellesferien. Regningen får vi på skatteseddelen. Det er nok bedre at politiet har en båt liggende i brygga og rykker ut ved behov. Dessuten tror jeg politiet har et avslappet forhold til effektivitet i hverdagen. Spesielt bykmringsfullt hvis denne kontrollen av redningsvester går ut over viktige gjøremål på land som innbrudd, vold og etterforskning av grove kriminelle handlinger. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Jeg tror at ugla kjeder seg og bare leter opp (enda flere) gamle tråder hvor han kan provosere litt. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ida Marie III Svart 16.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2017 Jeg tror politiets tilstedeværelse på sjøen er stort sett bortkastet. Ok at de tar noen som kjører for fort med joller, er for unge eller mangler vest. Disse kontrollene tapper politiet for ressurser akkurat når ressursene er som knappest, i fellesferien. Regningen får vi på skatteseddelen. Det er nok bedre at politiet har en båt liggende i brygga og rykker ut ved behov. Dessuten tror jeg politiet har et avslappet forhold til effektivitet i hverdagen. Spesielt bykmringsfullt hvis denne kontrollen av redningsvester går ut over viktige gjøremål på land som innbrudd, vold og etterforskning av grove kriminelle handlinger. Ikke ofte vi er enig om noe UGLESETT, men her traff du... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2017 Aldrig sett en politibåt der jeg bedriver lystbåtseilas! kommer vel aldrig til å gjøre det heller!! i Trondheim har jeg sett en polarcirkel med påhengsmotor! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
pipe Svart 17.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2017 Jeg ønsker meg mere politi som griper inn ved lovbrudd....også på vannet.Men jeg ønsker meg ikke flere rutine kontroller der de stopper vilkålige forbipaserende.Litt mere amerikansk system der man stopper de som bryter loven og ved konkret mistanke hadde vært fint. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 17.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2017 Hvis frp slipper vannskuteren løs tvinger vel det frem politi i raske båter. Hvis ikke går det helt utmerket. Politiet viser liten respekt for rettsapparatet. http://www.varden.no/nyheter/domt-for-a-ha-sagt-fuck-it-til-politiet-den-boten-betaler-jeg-aldri-1.1683499 Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Gi deg nå Ugle, du har stengt nok tråder nå... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Gi deg nå Ugle, du har stengt nok tråder nå... Det kan da ikke være noen tvil om alt han ønsker er å teste grenser for deretter å spille fornærmet og forurettet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jernklumpen Svart 19.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2017 Synes politiet på sjøen gjør en bedre jobb enn tidligere på sjøen. Her i sande/Holmestrand, så er de utpå 4-6 ganger iløpet av sommeren. Før var de ikke og se. Så dette er jo positiv trend. Men de burde kanskje være utpå etter solen har gått ned også, det er vel da de farligste hendelsene oppstår med stor fart og promille skjer Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.