BaylinerKenneth Startet 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2012 Drevet mitt lekker olje fra toppen av drevet? Drev (og båt) står på land og drevet har eg tappet olje av for å få på ny olje før sjøsetting. Men hvorfor lekker det fra toppen når drevet skal være tømt :confused: :confused: er det noen som har noe svar? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Hvor fra lekker det? Er knutebelgen fylt opp med olje fra drevet? Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 17.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Nei belgen er det ikkje olje i. På toppen av drevet det lokket med peilepinnen lekker det olje fra "styrbord" side. (Som sagt så er drevet tømt for olje) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Pussig,,,. jeg ville ha byttet pakningen til lokket og samtidig sjekket anleggs flatene for tæring Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 (redigert) Det sitter nok en o-ring oppi der som det er på tide å bytte. Skru opp umbrakoboltene på toppen(som er tommer), ta ut peilepinnen og dra lokket forsiktig rett opp og pass på så ikke shimsene forsvinner eller blir skadet, og du ser o-ringen som må byttes. Det skal ikke være nødvendig med noe lurium, men jeg bruker normalt loctite's flensetetning på alle slike flater for å være sikker, men ikke få dette på o-ringen. o-ringer får du hos nærmeste VP forhandler, da det er litt en spesiell sak med ett ekstra hull. Redigert 17.Mai.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.