CreaDell Startet 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2012 Noen som vet om det finnes kart, enten papir eller elektronisk, som viser bunnforhold? Området jeg er interessert i er hjeltefjorden mellom sotra og askøy / bergen. Hadde vært greit å visst litt mer informasjon om det er leire/søle, sand, steiner, tare/skog med tanke på teinefiske. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Sjøkart viser jo bunnforhold - eller mener du noe mer detaljert? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Blue chart G2 vision er det vel de heter kartene til Garmin. De har vel en slags form for bunn-visnig eller "fish-eye" på sine sjøkart? Sitér dette innlegget Link to post
ole-m Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Jepp, jeg har Garmin 720s med Bluechart vision G2 og ekkolodd, her kan man se kart under, samt få signal fra bunnen, og med litt trening ser du forskjell på leire og fjell (fargeforskjell) Må si jeg er meget fornøyd med denne ploteren, nå står HD radar på ønskelista Sitér dette innlegget Link to post
waroo Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 (redigert) da mener du vel at du kan se forskjell på bunnforhold på loddet. Kartene på bluechart viser jo bare en 3d gjengivelse av dybdekotene, og gjengir ikke bunnforhold mtp stein , grus osv. Ellers er bunnforhold markert med bokstaver rundt omkring på kartet, men dette blir jo litt for spredt for å lete opp gode fiskeplasser. dessverre. Redigert 17.Mai.2012 av waroo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Kystverket sine sider har ganske detaljerte kart som viser bunnforhold. Bruker kartene mye for å finne fine dykkeplasser. Velg "dybdedata" under grunnkart for å få frem detaljer. Link: http://kart.kystverket.no Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Pjolter Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Det finnes et system som heter Olex Hvis jeg husker rett. Kostet skjorta og går på pc for store fiskebåter osv Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
CreaDell Svart 18.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Dybdedata er jo greit, og det vises jo selvfølgelig på sjøkart. Det eg ønsker er informasjon om hvilken type bunn det er (leire, sand, steiner, tare etc.) Mulig eneste løsning her er å kjøpe eit bra ekkolodd? - som har funksjonalitet til å vise ulike bunntyper. Er det noen som har anbefalinger som ikke koster skjorta? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.