Poseidon Svart 31.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2005 Vi har forstått at Sailor er bra, men stor og klompete. Jeg vil anta at dersom dere ser inni en slik grønn boks så er den så godt som tom, dersom ikke den er fylt opp med gamle radiorør. Det går an å tenke nytt..... Hvis det kan bidra til folkeopplysningen så kan jeg forsikre om at dine antagelser er feil. Den grønne boksen slett ikke er så godt som tom - og den er heller ikke fylt opp med gamle radiorør. Tvert imot; den er bygget på en måte som får folk med serviceerfaring til å bøye seg i støvet! Alle sentrale komponenter er lett tilgjengelige, printplatene er montert på aluminiumsrammer med hengsler, aller kabelforbindelser er pent bundtet sammen, ledningene har fargekoder. Kort sagt; det er gjennomtenkte, velkonstruerte, vel funksjonerende apparatet - og fremfor alt pålitelige apparater. Sailor tenker nytt hele tiden, men det betyr ikke at utstyret skal bli degraderes til ubrukelig skrammel etter få år. Sailor er helt i forkant når det gjelder maritim kommunikasjon både i VHF-området og høyere frekvenser, de har ypperlige satellitkommunikasjonssystemer - samtidig som at det de leverte for 30 og 40 år siden fortsatt er i full drift. Det er nok ikke uten grunn at man finner dem på yrkesfartøyer over hele verden - bokstavelig talt! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
REM Svart 1.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2005 Hvis det kan bidra til folkeopplysningen så kan jeg forsikre om at dine antagelser er feil. Den grønne boksen slett ikke er så godt som tom - og den er heller ikke fylt opp med gamle radiorør. Tvert imot; den er bygget på en måte som får folk med serviceerfaring til å bøye seg i støvet! Alle sentrale komponenter er lett tilgjengelige, printplatene er montert på aluminiumsrammer med hengsler, aller kabelforbindelser er pent bundtet sammen, ledningene har fargekoder. Kort sagt; det er gjennomtenkte, velkonstruerte, vel funksjonerende apparatet - og fremfor alt pålitelige apparater. Sailor tenker nytt hele tiden, men det betyr ikke at utstyret skal bli degraderes til ubrukelig skrammel etter få år. Sailor er helt i forkant når det gjelder maritim kommunikasjon både i VHF-området og høyere frekvenser, de har ypperlige satellitkommunikasjonssystemer - samtidig som at det de leverte for 30 og 40 år siden fortsatt er i full drift. Det er nok ikke uten grunn at man finner dem på yrkesfartøyer over hele verden - bokstavelig talt! mvh Poseidon <{POST_SNAPBACK}> Jeg for prøve meg jeg da. John_kr påstod at det var lov å tenke nytt. Ja, det er ikke bare lov å tenke nytt, det er direkte ulovlig å sende elektronisk utstyr på markedet som er konstruert etter foreldede konstruksjonsregler og ikke møter moderne EMC krav. Gammelt utstyr støyer og forstyrrer annet utstyr og har i seg selv dårlig imunitet slik at det lett blir forstyrret av annet utstyr.Når det er sagt har jeg stor sans for den flid, omtanke og hantverksmessige kvalitet som preget utstyr fra tiden før blårussen overtok i styrerommene rundt om kring. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
John_Kr Svart 2.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2005 (redigert) Hvis det kan bidra til folkeopplysningen så kan jeg forsikre om at dine antagelser er feil. Den grønne boksen slett ikke er så godt som tom - og den er heller ikke fylt opp med gamle radiorør. Tvert imot; den er bygget på en måte som får folk med serviceerfaring til å bøye seg i støvet! Alle sentrale komponenter er lett tilgjengelige, printplatene er montert på aluminiumsrammer med hengsler, aller kabelforbindelser er pent bundtet sammen, ledningene har fargekoder. Kort sagt; det er gjennomtenkte, velkonstruerte, vel funksjonerende apparatet - og fremfor alt pålitelige apparater. Sailor tenker nytt hele tiden, men det betyr ikke at utstyret skal bli degraderes til ubrukelig skrammel etter få år. Sailor er helt i forkant når det gjelder maritim kommunikasjon både i VHF-området og høyere frekvenser, de har ypperlige satellitkommunikasjonssystemer - samtidig som at det de leverte for 30 og 40 år siden fortsatt er i full drift. Det er nok ikke uten grunn at man finner dem på yrkesfartøyer over hele verden - bokstavelig talt! mvh Poseidon <{POST_SNAPBACK}> Regnet med at det kom reaksjoner på mitt radiorør innlegg, som dere forstod så var det ment som spøk. Som jeg har antydet flere ganger nå så er Sailor et meget bra produkt. Redigert 2.Februar.2005 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Skipper Worse Svart 2.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2005 Som jeg har antydet flere ganger nå så er Sailor et meget bra prodikt. <{POST_SNAPBACK}> Det holder ikke å antyde, John_Kr, du må bøye deg pent i støvet og si femti Ave Maria!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.