485 sport Startet 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2012 har et fishfinder 160 som tidligere eier av båt har koblet direkte til batteri uten bryter, resultat er eir i pluggen som jeg har problemer å få rengjort. Har forsøkt et par varianter av elektro rense og smøre spray. Syns de funker dårlig. Har noen erfaring med hva som er det beste for å få rengjort pluggen, hadde håpt å slippe å bytte pluggen. Sitér dette innlegget Link to post
Morten G Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Jeg har også Garmin 160, jeg smurte kontakten inn med fett. Det stoppet iallefall korrosjonen og kontakten funker fortsatt Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 17.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2012 Vaselinspray er tingen på alt av kontakter, brytere og koblinger. Sprayer jevnlig og båten min er irr-fri! Sitér dette innlegget Link to post
Ulven71 Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Hei Jeg har hatt meget gode erfaringer med Oksidrens fra Biltema, både i båten og på motorsykkel, faktisk bedre enn de jeg har prøvd fra mer "anerkjente" leverandør. Sprayer på, venter ei stund, og gjentar gjerne en eller to ganger. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Oksidrens-36523/ Etterpå kan du prøve det som blir sagt her, spray med vaselinspray eller lignende. Lykke til:-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Tviler sterkt på om korrosjonen har noe med tilkoplingen å gjøre. Det er nok heller innestengt vann i koplingen som har forårsaket dette. Ellers er oksidrens et godt tips ja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.