Jump to content

Viskermotor fra Biltema eller SeaSea -Forskjell bortsett fra pris?

Tampeservice

Recommended Posts

Kjøpte viskermotor fra Biltema av den dyreste typen (kr 449,-) denne: http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/Vindusvisker/Viskermotor-258910/

På motoren står det TMC.

Viskerarmen og viskeren Biltema selger blir for kort så jeg tar en titt på nettsiden til SeaSea for å finne lengre utgaver. Dette har de og jeg finner i tillegg en tilsynelatende helt lik viskermotor som jeg allerede hadde kjøpt på Biltema bortsett fra at denne koster 735,-

Jeg tar en tur til butikken for å kjøpe armen og viskeren, samtidig tar jeg en titt på motoren og ganske riktig, den ser faktisk 100% lik ut! Til og med samme eske og emballasje men annen logo. Dette må jo være produsert av samme fabrikk?

Vet noen om det er samme innmat i de to motorene som har nøyaktig samme spesifikasjoner og justeringsmuligheter? Tannhjulet i Biltemautgaven er hvit plast.

Kan det være metall i SeaSea utgaven?

Sånn er det med de fleste Biltema varene. De produseres av velkjente leverandører, men selges under Biltemas logo og bli derfor billigere. Kvaliteten er ofte like bra, men det kan godt være at det også er brukt mindre bra varer i produksjonen for å få det billigere.

Feks har jeg brukt Biltemas bunnstoff i flere år. Den var tidligere produsert av Star Malingsfabrikk. Nå er det West System som har overtatt produksjonen, og det skal bli spennende å se om det er noen forskjell. (første gang jeg bruker den nye produsenten i år!)

Jeg har vært meget fornøyd tidligere, så jeg blir skuffet om dette skulle være dårligere!

Du får den kvaliteten du betaler for, pleier jeg å si!!

Og jeg handler det meste på Biltema. Det er godt nok!!

Ellers er jeg også fornøyd med den andre varianten av Biltemas viskermotor. Brukt den i flere sesonger.

Redigert av kjetika (see edit history)

img_0081.jpg

img_0083.jpg

Har ein slik kjøpt på Bt for eit par år sida har no fungert ok, virkar sterk og støysvak. Har ein innebygd skepsis for Bt produkt grunna div. erfaringar. :worry: men, "bank i dørken" denne har fungert upåklageleg så no blir det ein på babord side også. :thumbsup:

Legg merke til den stillbare knekken på viskararmen den gjer at viskaren parkerar betre og tar meir av ruta ut på sida. :thumbsup:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...