Jump to content

Hvilke arbeidskanaler for Rogaland Radio?

shaukaas

Recommended Posts

Etter lengre tids undring har jeg nå besluttet å komme til bunns i min uviten:

Hvilke arbeidskanaler gjelder for Rogaland Radio og hvor står basestasjonene?

Årsaken til at jeg lurer er at jeg ikke egentlig blir helt klok på kanalplankartet til Telenor, for hvilken arbeidskanal bør jeg bruke når jeg for eksempelvis er i nordre del av Gandsfjorden?

På Stavanger Dykkerklubb sine sider fant jeg dessuten denne oversikten, men gjelder denne fortsatt?

Lisenderen : Kanal 18 og 20

Bokn : Kanal 3 og 28

Jæren : Kanal 5 og 24

Ryfylke : Kanal 25

Ullandhaug : Kanal 23 og 27

Karmøy : Kanal 4 og 26

.....

20 på Fister Lifjell (Gandsfjorden)

27 i Lyseheiane Ullandhaug (Stavanger)

.... Ha en God Båtsessong !

Tusen takk for korreksjonene!

Ja, jeg mente å vite at 20 lå på Lifjell og jeg hadde også en oppfatning av at man fortsatt hadde en aktiv kanal på Ullandhaug. Men så studerte jeg kanalplanen fra Telenor Maritim Radio nærmere og da fant jeg ut at man måtte ha gjort endringer som jeg ikke hadde fått med meg.....

Men det var altså bare geografikunnskapene til en eller annen grafisk designer som hadde brakt meg på "tyttebærtur".

Med vennlig hilsen POSEIDON

........ grafisk designer som hadde brakt meg på "tyttebærtur".

Jeg trudde også at Haba sin plassering var riktig. Hvis ein ser på kartet er Steinsfjellet, Bokn, Sand og Bjerkreim plassert (så nogenlunde) riktig :yesnod: , men ikke Lifjell og Ullandhaug (langt inni "fjellheimen") :nonod: . Dette blir jo heilt feil for de som ikke er kjent i området. Telenor Maritim burde jo hatt korrukturlesing før trykking av (kart over) kanalplan :thumbsdown:

Krokede ror gjere lang fjord.

Mvh, "Minitrawler" Hallais

Jeg trudde også at Haba sin plassering var riktig. Hvis ein ser på kartet er Steinsfjellet, Bokn, Sand og Bjerkreim plassert (så nogenlunde) riktig :yesnod: , men ikke Lifjell og Ullandhaug (langt inni "fjellheimen") :nonod: . Dette blir jo heilt feil for de som ikke er kjent i området. Telenor Maritim burde jo hatt korrukturlesing før trykking av (kart over) kanalplan :thumbsdown:

Enig!

Jeg har nemlig, frem til nå, trodd at dette var basestasjoner langt inne i fjordene (!)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...