femunden Startet 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2012 Hvor mye ballast kan man legge i en 23 fot snekke? Og hvor skal den evnt ligge? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Veldig avhengig av hva slags båt det er, har en kb snakke 22 fot stående i skauen et sted,(typ sjømann 22) der prøvde jeg meg frem for å finne rett mengde og rett plassering. Jeg tok ut alt som var før landsetting et år og da jeg skulle ha det tilbake var jeg ikke kar om å huske hva som skulle hvor. Endte med å måtte bruke litt mer enn det som lå i for å få den litt mer stabil. Da plasserte jeg en god del rundt midtskips, samt endel fremfor midten for at ikke balja skulle løfte seg så voldsomt når man gav gass med den symaskinen som sitter i. Det skjer ting når man åpner slusene på en 10hk vp. Jeg husker ikke mengden i kilo desverre. Men det gikk med en god del. Uten ballast gikk nesten dollbordet under vann når jeg stod på siden. Jeg måtte finne litt ekstra bly, og holdt sikkert på en uke før jeg ble fornøyd. Dyrt var det og, gikk noen kasser øl. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.