BEG Startet 21.Januar.2005 Del på Facebook Startet 21.Januar.2005 I forbindelse med mitt lille prosjekt med å lage en løsning slik at strømagregatet (EU10) kan plasseres i motorrommet, var jeg i kontakt med en leverandør av varmeapparater. Jeg var interessert i normal eksostemperatur på en Mikuni 3kw dieselvarmer, da jeg har planer om å bruke samme type rør/gjennomføringer. Fikk opplyst at normaltemperaturen i eksosutslippet (rett ved selve varmeren) er mellom 170 og 220 grader . Det betyr at man bør være svært nøye med hvordan eksosrøret forlegges. En slik overflate-temperatur er ikke å kimse av! En måte å redusere problemet på, er å legge eksosrøret i et annet og isolert rør. Vet at Wallas benytter dobbelt rør hvor innluften til brenneren går i ytterste røret. Kanskje lurt å sjekke hvordan eksosrøret ligger? Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Skipper Worse Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Kanskje lurt å sjekke hvordan eksosrøret ligger? ... eller å bruke denne overskuddsvarmen til noe fornuftig. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Verrie Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Kanskje lurt å sjekke hvordan eksosrøret ligger? Mvh. BEG <{POST_SNAPBACK}> Flott du oppfordrer til dette. Vet om 2 branner (men der er sikkert langt flere) skjedd i fjor som følge av eksos som er kommet inntil skrog og det har tatt fyr som følge av varmen. Heldigvis var de trebåter og som kjent brenner de svært dårlig i forhold til plastbåter (kunne ellers blitt tragisk for dem som var ombord). Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Isolerer du røret med 25mm firemaster er det ingen problemer Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 Isolerer du røret med 25mm firemaster er det ingen problemer <{POST_SNAPBACK}> Hva er det? mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 21.Januar.2005 Del på Facebook Svart 21.Januar.2005 (redigert) Hva er det? mvh Kjelli <{POST_SNAPBACK}> en slags tape/matte som tåle høy temperatur. snurres rundt JOH Redigert 21.Januar.2005 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Januar.2005 Del på Facebook Svart 22.Januar.2005 en slags tape/matte som tåle høy temperatur. snurres rundt Og i hvilken type foretninger får en kjøpt dette? Lars H Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Nibba Svart 22.Januar.2005 Del på Facebook Svart 22.Januar.2005 Firemaster er en hvit isolasjons matte med alu folie på ene siden. Isolasjonen tåler 1260 grader. Jeg isolerte eksosen på den nye MTB`n Knm Skjold med denne isolasjonen. Du for kjøpt den hos isoleringsfirma prøv Kaefer Ikm i Moss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.