Arvid.65 Startet 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2012 Hei Har en Ibiza 26 09mod, med en wallas varmetopp. Den varmer/tenner ikke, kjenner at den puffer litt når jeg holder hånda på plata. Men den skal vel fylles med noe en eller annen plass? Har ingen papirer på den, og det eneste jeg finner er en liten umbrako plugg på toppen, ved siden av plata. Er det der det skal fylles? Og skal det parafin eller lampeolje? Mvh Arvid Sitér dette innlegget Link to post
Arvid.65 Svart 18.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Hmm..googlet litt, finner bare 800'n, mulig det er det da? På de bildene ser ut som om den skruen jeg snakket om, er feste til gryteholder. Og da skal det være en ekstern tank en plass? Får lete litt til etter påfyllingen.... De kan jo ikke ha gjemt den så godt vel? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Den skal vel gå på parafin/lampeolje. Skal være en kanne (4-5l) som sikkert er montert i et skap under Wallas´en Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Hafrsfjord Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Hvis det er Wallas 800, så finner du brukermanualet her : http://old.maritim.no/maritim/pdf/5/Wallas%20800.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Arvid.65 Svart 18.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Takk. Den ser jo hvertfall slik ut. Får se nøye i morgen om jeg finner noe påfylling. Det må jo være en plass. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Spøker du med oss? Wallas'en skal ikke fylles med noe som helst. Den skal suge parafin fra en kanne under benken. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Arvid.65 Svart 19.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Ingen spøk :-) Bare det at jeg ikke visste om det var intern tank eller ekstern, fordi jeg ikke finner noen tank, eller lokk å fylle i. Har aldrig vært borti slik en før. Men nå skal jeg nok finne det i dag :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Du skal ha to slanger ned fra kokeapparatet, en som suger lampeolje og en for retur av overskudd lampeoloje tilbake til kannen. Og så må du jo også ha 12volt tilkobling til apparatet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Arvid.65 Svart 19.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Ja, da fant jeg tanken, litt lenger bak i båten under en lem, helt i siden. Grunnen til at jeg postet, var at jeg ikke visste om det var ekstern eller intern beholder. Takk for oppklaringen. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Og hvordan går det med middagen, har du fått fart i Wallasen? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Arvid.65 Svart 19.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Nei, har ikke fått testet den enda. Men ser jo for meg at det blir til oppvarming av kabinen, når det trengs. Maten blir vel på grill, tenker jeg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.