sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 (redigert) Du må få opprette et mmsi nummer. Du kan gjøre det på websiden også som funker best via pc. Ang invalid, så mener jeg at Æ, Ø og Å ikke ble likt, og det samme med komma på dypgang, bredde, lengde etc. Husker jeg også knotet litt med invalid beskjeden :-) Prøv denne linken fra pc for å lage mmsi. http://www.marinetraffic.com/en/p/ship_no_mmsi Redigert 26.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
DieselDahl Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Tja, har kun iPad og iPhone her så det går dårlig... Får knote litt til og så er det natta. Skal båte en bit i morgen.... :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Prøvde selv å logge inn på web siden med ipad, men det gikk ikke. Har aldri funket bra fra mobil den siden, men appene har funket bra synes jeg :-) God tur i morgen :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Hvis du er korrekt oprettet i Marine Traffic og stadig har problemer med app'en kan det hjælpe at fjerne app'en helt fra padden og installere den på ny. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 26.Mars.2014 Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Mange takk gutter. Må nok ha en pc til dette ja. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 27.Mars.2014 Del på Facebook Svart 27.Mars.2014 Synes dette er en morro app som jeg kommer til å bruke i sommer, testa lit nå, men jeg får ikke opp noen av dataene som jeg har lagt inn får bare opp MMSI no. har problemer med å logge inn på marinetraffic også.. prøvde å skifte passord men det gikk ikke likevel.. får vel følge tipset å instalere app på nytt Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
sap_2000 Svart 27.Mars.2014 Del på Facebook Svart 27.Mars.2014 Tar litt tid før datene er synlige, men husk ikke æ, ø og å samt komma i tallfeltene Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
-morten- Svart 27.Mars.2014 Del på Facebook Svart 27.Mars.2014 hva mener du tar lit tid! har hatt Appen siden slutten av 2012! får ikke til å logge inn... får vel bare slette å lage en på nytt Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
sap_2000 Svart 27.Mars.2014 Del på Facebook Svart 27.Mars.2014 Åh. Ikke så lang tid, da. Det tar ofte endel timer før innlagte data vises. Hadde selv også litt problemer i begynnelsen som jeg sporet til komma på dybden. Æ, ø og å i feks destinasjon ga også krøll husker jeg. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
-morten- Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Da har jeg oppdatert mAIS dataene mine, fått logget inn på marinetraffic, så nå vises både data og bilde. Jeg la det inn på Ipaden også, mulig det var derfor det kom opp, men uansett så funker det nå, gjorde en test akkurat nå, selv om båten ikke er der jeg er nå rent fysisk.. men det er bare 5m unna sjøen! hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mox1 Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Har laget et program i java som gjør det samme som mAIS, men på pc da. I tillegg laster den opp data fra andre fartøy (hvis du har ais-mottaker).Programmet kan lastes ned gratis her :http://23mox.com/TheAIS/ Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Prøvde å laste opp bilder av båten, men ser at de er opp/ned. Noen som vet hvordan jeg kan snu de, eller hvorfor dette skjer? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Om du tar bilder fra ipad blir bildene ofte opp-ned i visse programmer om du tar bilder med hjem-knappen mot høyre. På marinetraffic er det en knapp hvor du kan be om at bildet fjernes (rapportere). Først kan du laste opp et bilde riktig vei, så ser moderatorene enkelt hvorfor du vil slette det andre bildet. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Magne A. Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Har laget et program i java som gjør det samme som mAIS, men på pc da. I tillegg laster den opp data fra andre fartøy (hvis du har ais-mottaker). Programmet kan lastes ned gratis her : http://23mox.com/TheAIS/ Man må jo ha en gps mottager til koblet PC da for å få vist riktig posisjon ! (ellers er jo posisjonen bare vist på bakgrunn av mobilnettet (sendere) og din plassering iforhold til div. sendere Sitér dette innlegget Link to post
Mox1 Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Man må jo ha en gps mottager til koblet PC da for å få vist riktig posisjon ! (ellers er jo posisjonen bare vist på bakgrunn av mobilnettet (sendere) og din plassering iforhold til div. sendere Ja, riktig... du må ha en gps/kartplottter tilkoblet pc'en + tilgang til internett. Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 28.Mars.2014 Del på Facebook Svart 28.Mars.2014 Om du tar bilder fra ipad blir bildene ofte opp-ned i visse programmer om du tar bilder med hjem-knappen mot høyre. På marinetraffic er det en knapp hvor du kan be om at bildet fjernes (rapportere). Først kan du laste opp et bilde riktig vei, så ser moderatorene enkelt hvorfor du vil slette det andre bildet. Det funket, takk for hjelpen SAP:-) Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 12.Juni.2014 Del på Facebook Svart 12.Juni.2014 Observerer et økende antall lystbåter på Marinetraffic som bruker mAIS appen. (Sporings kilde: 888Self Report) Håper disse er innforstått med at de KUN vises på Marinetraffic og IKKE på kartplottere/kartmaskiner på fartøyer i området de seiler i. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Dykker Svart 12.Juni.2014 Del på Facebook Svart 12.Juni.2014 Bruker mAIS, MEN; radaren ombord er den jeg stoler på i dårlig sikt, uansett. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Har fått trøbbel med mAIS etter jeg bytta mobil. gjorde en test nå på den nye mobilen, men eneste som kommer opp er MMSI nummeret, ikke noe navn og, jeg finner ingen data når jeg går inn på Marinetraffic. Tidligere fungerte det med bilde data og navn. Må man bare ha lit tolmodighet og at det tar lit tid? Skulle hatt dette opp å gå til helgen Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Noen som har vært bortti problemet? har gått ganske lang tid nå, får opp båt uspesifisert med MMSI på Marinetraffic, men når jeg klikker på den så står det vessel data unavailible. Har jeg misset noe i inloggingen eller noe data? tror jeg har skrevet inn alle parametrene Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ronald Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 (redigert) Ja, jeg har vært borte i problemet (nesten), men har ikke funnet noen løsning. Du skriver at du ikke finner data på MarineTraffic. Det gjør jeg, men kun MMSI-nummeret vises, ikke noe navn på båten. Jeg klarer heller ikke søke meg opp på båtnavnet, men angir jeg MMSI-nummeret i søkefeltet så finner jeg den (så lenge app'en er aktiv). Har også lagt inn et bildet (via internett), men heller ikke det løste problemet med å kunne søke meg opp via navn. Heller ikke båtdetaljer som bredde, lengde osv. vises. Alt dette er oppgitt i app'en på telefon (sammen med MMSI-nummeret). Har Samsung S4, og kjører dermed Android-versjonen. Jeg har ikke brukt mAIS tidligere, og tenkte at en mulig forklaring var at jeg kanskje måtte sende data en gitt tid (eks. noen timer) før "alt" av informasjon var oppdatert. Hvis noen av dere andre mener at navn m.m. skulle ha vært synlig med en gang - slik som med MMSI-nummeret - så må det være noe annet som er galt. Kan det være f.eks. en bug i nyeste versjon av mAIS-app'en? Redigert 8.Juli.2014 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 (redigert) jeg hadde en gammel Iphone som tok kvelden, så hadde jeg en til liggende i skuffa hehe.. på den forrige fungerte alt, med bilde data og søkbart navn. fikk også opp historiske ruter. dette fungerte tidligere i sommer, men nå etter jeg bytta mobil så virker det ikke.. synes det er veldig rart! kun MMSI nr kommer opp, står bare å tygger og tygger når jeg klikker på ikonet.. no vessel data available. Har prøvd i to dager nå.. skulle likt å fått det opp å gå til helga! Får prøve å logge på via I-PAD kansej det fungerer bedre da.. jeg har prøvd å slette appen og legge den inn på nytt igjen men ingen forskjell Redigert 8.Juli.2014 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ronald Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Høres veldig likt ut som hos meg. "No vessel data" her også, om som nevnt kun mmsi-nr. Da får vi tro det er en forbigående feil med mAIS, enten i den app-versjonen som ligger ute for nedlasting for tiden, eller på serversiden med tolking av dataene. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 (redigert) Jeg har fått igang mAIS igjen, men fartøyet vises ikke på Marinetraffic.com. Ligger i Nyhavn, og ser at det er noen andre som kommer opp, og som ligger rett bortenfor meg. Noen som vet om det er lang tid før jeg kommer opp på Marinetraffic, etter at jeg har logget meg på. Fikk melding om at jeg hadde sendt signal. På Macen, får jeg heller ikke inn noen andre fartøyer, enn den enne som er på My fleet, mens på Iphonen, hagler det med båter Redigert 14.Juli.2014 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WillItFloat Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Tror det er sånn at om du er logget inn med MarineTraffic (samme bruker som mAIS), så filtreres du bort. Du ser andre båter, men ikke deg selv.Ellers så fungerer rapporteringen av AIS på dugnad (i tillegg til mAIS). Det er mulig å søke marinetraffic.com om å drifte en mottager ved din havn. Du får da tilsendt utstyr som mottar og laster opp AIS data (gratis!).Appene er jo kjekke til å "overvåke" et knippe kjentfolk som rapporterer eller har AIS slik at du vet hvor du kan dra for å treffe dem.Legges til under "My Fleet". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.