Jump to content

Firma som kan hjelpe båt med dieseldyr? Passerer Arendal idag.


Vims2

Recommended Posts

hei

vi har kjøpt en ny båt og skal seile denne fra oslo til stavanger. Kapteinen har på overfarten oppdaget dieseldyr i begge tankene og går nå i 8 knop. Er nå på utsiden av kragerø.

Er det noen her som vet om noen i Arendal som kan rense dieseltanker eller noen som har gode råd ?

kan ringe kapteinen på 45617614

 

Hilsen fruen som sitter hjemme i stavanger.

 

Link to post
Share on other sites

Søkte litt rundt på nettet her etter løsninger på dieseldyr problematikk. iflg. det jeg kan finne ut må dieselen ombord filtereres og tanken renses om man skal ha en driftsikker motor ombord

hadde det vert meg ombord hadde jeg nok gått til nærmeste havn intill jeg hadde fått løst problemet på et vis..

Som en midlertidig løsning kan kanskje tømming av tankene og etterfylling av ren diesel være en løsning intil man kommer seg til hjemmehavn. Men dette vil ikke løse

problemet da tanken må renses for bakteriene som lager denne guffa...

Lykke til, og håper noen kan hjelpe.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen , kånå her . De har fått hjelp i risør .Fått tømt tanken og flusha gjennom og fylt på ny diesel ( te en sum av oppmot 10 000!) problemet nå e at den ene motoren stopper når turtallet går for høyt. de har skifta finfilter , har ikke me grovfilter. De går en plass mellom 14 pg 16 knop , på vei te stavanger .

Kan turtallet ha med at det fremdeles er dritt i tanken og systemet ? Båten blei kjøpt i går , jippi for en god start ! :-)

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Vi har akkurat hatt noen tilsvarende problemer med skitt i tanken. Byttet både fin- og grovfilter, men hadde fremdeles noe problemer på høyt turtall. Fikk tips om å sjekke silen som sitter nederst på røret som suger opp diesel fra tanken. Denne viste seg å være ganske tett. Tørket bort skitten og motoren har gått som en klokke etter dette!

 

Kan være vært et forsøk!

Link to post
Share on other sites

de har skifta finfilter , har ikke me grovfilter.

Grovfilter/ Forfilter er det som først går tett, så ja dette kan utmerket godt være problemet med turtall.

Hva type filter er det ?

Er det kurant, kan noen muligens hjelpe dem på veien.

Dette er jo noe de fleste båtfolk har ett par av i reserve ombord.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...