Jump to content

Trimme Yamaha 9.9 1986


Mats-gh11

Recommended Posts

Hei!

Har en Yamaha 9.9, 86 modell, som jeg ønsker litt mer power fra.

Ifølge forrige eier skal den visst være trimmet og yte 15 hk, men er vel egentlig ikke mer enn 13,6?

 

Spørsmålet mitt er om jeg kan trimme den ved f.eks å bytte forgasser?

Er ofte slik at 10,15,20 hk motorer er identiske men med forskjellige forgassere?

Er det slik med min motor også, har den samme slagvolum som f.eks 20 hk, vil den ta skade av at jeg setter på en 20 hk forgasser?

 

Og hvor får jeg eventuelt kjøpt en forgasser som passer min motor og som gir bedre ytelse (20 HK).

 

Takker for svar!

Link to post
Share on other sites

Hei Mats.Nå er det slik att det er 15hk.modellen som har samme slagvolum som din.Ikke 20kh`n som du refererer til.Nå ser jeg du har 13,6 moddet utgave. Det betyr att forgasseren er allerede byttet.13,6 kittet består av gasser og innsug med ventilpakke.Da er det ikke stort å hente der.

Prøv heller å ta en titt etter Tohatsu.De solgte en totakter på 18hk. Den er liten å se på. Den vil se bra ut med 9,9 emblem.Mener å huske den er kun 1kg tyngre en den du har.Her vil du mulighet til komme over 20hk.Å komme deg fra 13,6 til 18hk. med den du har er ganske kostbart.

Lykke til.

 

Ps.Mener jeg har en prop liggende som er preppet.Den kan gi deg litt mer fart.

Redigert av Ankerdrammen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Mats.Nå er det slik att det er 15hk.modellen som har samme slagvolum som din.Ikke 20kh`n som du refererer til.Nå ser jeg du har 13,6 moddet utgave. Det betyr att forgasseren er allerede byttet.13,6 kittet består av gasser og innsug med ventilpakke.Da er det ikke stort å hente der.

Prøv heller å ta en titt etter Tohatsu.De solgte en totakter på 18hk. Den er liten å se på. Den vil se bra ut med 9,9 emblem.Mener å huske den er kun 1kg tyngre en den du har.Her vil du mulighet til komme over 20hk.Å komme deg fra 13,6 til 18hk. med den du har er ganske kostbart.

Lykke til.

 

Ps.Mener jeg har en prop liggende som er preppet.Den kan gi deg litt mer fart.

 

Takk for svar! Må man bytte forgasser på min motor for å få bedre ytelse så er den antakeligvis ikke trimmet, da forrige eier ikke hadde byttet noen deler, men fjernet "noe", hva det er han har fjernet vet jeg ikke.

Men den dytter båten min (GH 11) 21 knop, er det bare 9,9?

Link to post
Share on other sites

Er det ikke slik at når du fjerner plomba får du 13,5hk

Bytter du så ut reed ventilene med 15hk ventiler får du 15hk.

Da må du sansynligvis også bytte propell for å få max utbytte.

 

Da er det nok 13,5 hk jeg har ja, men kan jeg få f.eks 20 hk hvis jeg bytter forgasser eller lignende?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...