Mats-gh11 Startet 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2012 Hei! Har en Yamaha 9.9, 86 modell, som jeg ønsker litt mer power fra. Ifølge forrige eier skal den visst være trimmet og yte 15 hk, men er vel egentlig ikke mer enn 13,6? Spørsmålet mitt er om jeg kan trimme den ved f.eks å bytte forgasser? Er ofte slik at 10,15,20 hk motorer er identiske men med forskjellige forgassere? Er det slik med min motor også, har den samme slagvolum som f.eks 20 hk, vil den ta skade av at jeg setter på en 20 hk forgasser? Og hvor får jeg eventuelt kjøpt en forgasser som passer min motor og som gir bedre ytelse (20 HK). Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 (redigert) Hei Mats.Nå er det slik att det er 15hk.modellen som har samme slagvolum som din.Ikke 20kh`n som du refererer til.Nå ser jeg du har 13,6 moddet utgave. Det betyr att forgasseren er allerede byttet.13,6 kittet består av gasser og innsug med ventilpakke.Da er det ikke stort å hente der. Prøv heller å ta en titt etter Tohatsu.De solgte en totakter på 18hk. Den er liten å se på. Den vil se bra ut med 9,9 emblem.Mener å huske den er kun 1kg tyngre en den du har.Her vil du mulighet til komme over 20hk.Å komme deg fra 13,6 til 18hk. med den du har er ganske kostbart. Lykke til. Ps.Mener jeg har en prop liggende som er preppet.Den kan gi deg litt mer fart. Redigert 19.Mai.2012 av Ankerdrammen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mats-gh11 Svart 19.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Hei Mats.Nå er det slik att det er 15hk.modellen som har samme slagvolum som din.Ikke 20kh`n som du refererer til.Nå ser jeg du har 13,6 moddet utgave. Det betyr att forgasseren er allerede byttet.13,6 kittet består av gasser og innsug med ventilpakke.Da er det ikke stort å hente der. Prøv heller å ta en titt etter Tohatsu.De solgte en totakter på 18hk. Den er liten å se på. Den vil se bra ut med 9,9 emblem.Mener å huske den er kun 1kg tyngre en den du har.Her vil du mulighet til komme over 20hk.Å komme deg fra 13,6 til 18hk. med den du har er ganske kostbart. Lykke til. Ps.Mener jeg har en prop liggende som er preppet.Den kan gi deg litt mer fart. Takk for svar! Må man bytte forgasser på min motor for å få bedre ytelse så er den antakeligvis ikke trimmet, da forrige eier ikke hadde byttet noen deler, men fjernet "noe", hva det er han har fjernet vet jeg ikke. Men den dytter båten min (GH 11) 21 knop, er det bare 9,9? Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 19.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2012 Er det ikke slik at når du fjerner plomba får du 13,5hk Bytter du så ut reed ventilene med 15hk ventiler får du 15hk. Da må du sansynligvis også bytte propell for å få max utbytte. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Mats-gh11 Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Er det ikke slik at når du fjerner plomba får du 13,5hk Bytter du så ut reed ventilene med 15hk ventiler får du 15hk. Da må du sansynligvis også bytte propell for å få max utbytte. Da er det nok 13,5 hk jeg har ja, men kan jeg få f.eks 20 hk hvis jeg bytter forgasser eller lignende? Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 20.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 20hk, skal du nok slite med, da 20hk har ett større sylindervolum altså større ccm. Så det hjelper nok ikke noe å bare bytte forgassere her nei Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.