Jump to content

wallas Nautic D4 er full i sot , hva er lurt å gjøre.

Bekko

Recommended Posts

Sendte min Wallas D4 diselvarmer på service hos Sundwind, da den gikk bare i 25 min så stoppet den, og jeg fikk feilmeldin at den var for varm.Fikk den tilbake i dag da haddde dei skiftet, dyse og div deler. Dei fortalte meg att varmeren var full i sot, og ba meg sjekke diseltanken for vann eller dårlig disel.Eg har sjekket tanken og den er fri for vann, kan ikke se noe galt med diselen.Jeg har nå kjøpt meg en slange ,så jeg kan koble meg på en kanne, jeg har tenkt å kjøre varmeren på renset parafin. Er det slik att disse varmerene ikke går så godt på disel.Bruker ikke varmeren ,så mye att dette blir så mye ekstrautgifter.

det var da veldig så du hadde trøbbel med utstyret ombord i Grandezzaen :) ( har jo samme båten selv, så jeg kjenner til utstyret du har)

Har samme wallasen og den konket ut slik din gjorde. Utfordringen med den er at dersom den surrer og går på middels varme så soter den ned. Det er svært viktig at FØR du skrur den av, MÅ du kjøre den opp på full varme i 10-15 minutter så den brennes ren. Dette er nevnt mange ganger når Wallas og andre brennere diskuteres her. D4-varmeren har såpass stor effekt at det skjelden er behov for å kjøre den på full guffe i den båten. -da blir det fort ubehagelig varmt og det støyer en del. Da er det oftest langt lettere å kjøre en stillegående elektrisk vifteovn når man ligger på landstrøm. Det er det jeg gjør, og da blir Wallasen fort stående nesten ubrukt gjennom sesongen. Dog er det viktig å kjøre varmeren av og til så den ikke står seg, rett og slett vedlikeholdsbruk. Jeg vurderer også å gå over på parafin med egentank, da det gjør at den brenner renere. Det er også viktig å ha tilstrekkelig strøm tilgjengelig på batteriene når den brukes.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...